LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under oktober 2010

Av Evelina - 27 oktober 2010 22:29

asså, jag HINNER INTE BLOGGA.


det är hemskt, jag vet, idag hade jag kunnat blogga hela dagen egentligen, eftersom vi var lediga.

meeen, jag gjorde massa annat jag,

åkte till stan vid 10.

shoppade  somfan med mamma, fick  en locktång,taklampa,nytt tangentbord, igen.

klister till handskarna, vantar, affish, och 500 kr.

underbara mamma<3


sen när jag kom hem, vid halv tre, då satt jag vid datorn (bloggade inte :o), sen fixade jag mig till träningen, vid kvart i 4 åkte vi på träningen, som började 5.

så vi var jätte tidig, så vi gick in på dollar i ljusdal & köpte två tavlor/ramar som jag tänkte fixa med :) tack mamma<3


sen åkte jag på träningen.

jag var hemma vid halv åtta,

vid kvart i åtta så badade jag i varmt varmt varmt vatten, skönt somfan!

sen så klädde jag på mig?

och sen har jag pratat lite med anna<3

& sen så har jag pluggat till so provet som vi har pååååååååååååååååååå fredaaaaaaaaaaag -.-

men nu äre bara

: torsdag, fredag, HELG, LOOOV!!!

och ja, mina planer för helgen :

fredag: städa lite trorjag, fixa om lite på mitt rum.

lördag: åker till Bollnäs vid ca halv nio på morgonen, har hälsingeträning från 10.00-12.00 & från 13.30-15.30

så då är jag hemma vid 17.00 ca.

då ska jag sucha, sen åka till Linn <3

& på söndagen, då drar laget till gävle & shoppar och kolalr på gävle djurgården?

haha ja jag kmr inte ihåg,

sen på lovet ska jag försöka baka till moster,

sen ska jag försöka åka till mormor och morfar också.



men nu ska jag iaf plugga lite till & kolla på PH sen sussa :D

ska försöka bli lite bättre på att uppdatera, men har ju ingen jävla aning om vad jag ska skriva..

Av Evelina - 24 oktober 2010 16:03

..



egentligen.

men det har jag inte insett än,

lixom, hur orkar man sitta & göra såna här grupper?

  

& hur orkar jag delta i det?:p 

Av Evelina - 22 oktober 2010 14:53

ligger hemma hos amanda nu, och ja, bloggar?

hon klär på sig för snart ska vi hem till mig, & se till stan,

sen sover hon hos mig,

wiie!

 

Av Evelina - 21 oktober 2010 22:26

HAHAHA

ja, somsagt.

jag ''gick'' in i en dörr idag på skolan,

Det är tunga dörrar, så skulle vi gå ut, så gick annie först, så släppte hon dörren, så skulle jag ta bmot den, samtidigt som linn råkar kliva på min häl så jag RAMLAR in med ÖGAT!? i järnhandtaget på dörren,

är jätte öm nu,

men haha, vi hade roligt somfan åt det iallafall!

  

här förklarar jag för sabina hur allt gick till : Det gröma är dörren, de gråa är handtaget, den missbildade saken är jag, och pilen mot en röd fläck vid mitt öga, där fick jag handtaget.


Sen skulle jag visa henne hur mina tänder kmr se ut när jag får tandställning:   

och hur dom kmr se ut om ngra år ifall jag inte skulle få tandställning.

haha. jag är gryym på att rita på msn :p

Av Evelina - 20 oktober 2010 22:19

Vi har varit små allihop,

så TYST!


  - Annie,ngn, ngn, Hanna, Simon, Jag, Micke,Amanda&Marcus,Matilda & Martin, Helena.   Hanna, Helena & jag :')   Hanna & jag :D

påskpyssel med Hanna,Helena,Marcus, Benne & evelina :D  

Av Evelina - 20 oktober 2010 22:14

förlåt för alla misstag jag har gjort.

och förlåt, förlåt för att jag inte berättar för dig varje dag att jag älskar dig,

men jag älskar dig faktiskt högst av allt på hela jorden,

för du är min mamma, och utan dig, vore jag död.du är världens bästa mamma,

även om jag gnäller på dig,

och är en oönskad dotter,

förlåt för att jag gjort dig besviken & ledsen,

förlåt för att jag bråkar hela tiden.

men.. du 'är mitt allt.

:'(


  

Av Evelina - 19 oktober 2010 22:00

Nu ska jag berätta, hur mycket en sport kan betyda för en människa, hur många gånger denna sport, faktiskt räddat mitt liv, för det har varit och är det jag lever för.

FOTBOLL.

enda sen jag var 5 år, har jag sprungit och sparkat på en boll, nu är jag fjorton.

alltså har jag spelat i 11 år.

det är ganska mycket om man tänker efter.

I början var fotboll bara en lek, alla sprangrunt i grupper och lekte, och trodde itne att fotboll kunde bli seriöst när man blev äldre, när jag var 5-6 år, så sprang jag och mina vänner & lekte pepparkaksgubbarna och sånt på våra träningar, det var det våra träningar var, en lek.

Jag spelade i Näsvikens IK tills jag var ca 11/12 år. Det var år 2007, som jag insåg, jag vill inte LEKA fotboll. jag vill SPELA, jag vill kunna uppleve glädjen av att vinna en match, jag vill uppleva den där känslan man får dela med laget, att alla tar hand om varandra.

Jag bytte till TeamHudik. där speladejag ute i 1år, medan A stod i mål, sedan när hon flyttade, så frågade jag om jag fick testa stå, eftersom jag hade/har problem med astman & mina knän.

så jag började med att så i mål inomhus. Jag tyckte det var roligt, det gjorde väl ont i början, när man inte var van att slänga sig på hårda golv.

sedan kom vi ut på gräs, 7-manna. jag började öka mina framsteg, lärde mig mer & mer.

Jag blev ganska duktig, tyckte dom.

året efter dt, gick vi ut på 11-manna.

Det blev en himla stor skillnad, mycket mycket större yta att springa/röra sig på, mycket större mål, och mycket längre utsparkar behövdes.

jag lärde mig eftersom att komma längre & längre.

fick ofta höra '' åh vad hade vi gjort om inte evelina stått i mål''

jag tyckte det var ganska jobbigt att höra,  för jag hade tänk ett bra tag att lägga ner fotbollen, jag orkade itne med det, jag kände mig inte riktigt välkommen.

jag tog ett uppehåll.

Visste inte riktuigt hur jag skulle göra, det var vissa jag inte tålde alls i det laget..

Men dom sa att dom behövde mig & att jag inte fick sluta,

vilket gav mig lite styrka till att fortsätta, men sedan blev allt som förr. och jag hade världens press på mig, för ifall jag var sjuk, hade jag ingen avbytare, ifall jag skadade mig, fanns det ingen som kunde hoppa in.

och då vela inte jag spela kvar,

det var hösten 09

, jag åkte dit på en av deras träning, hade med mig kassen med alla kläder, och där stod jag, men tårarna i ögonen & försökte ta farväl..

men det kom inga ord, jag visste inte vad jag skulle säga, jag var rädd hur dom skulle reagera..

jag såg i en av deras ögon, hon vela inte släppa taget om mig, hon grät. hon släppte mig inte, tillslut fick jag ta bort hennes armar runt min kropp och gå där i från, jag vela inte gråta mer, det här var ju ngt jag valde själv, varför vara så ledsen över det?

Jag grät så mycket, det var ett jobbigt beslut, men ibland behöver man gå vidare, jag vela ju utvecklas mer, jag vela inte hålla på med samma sak jag gjort i 1½ år redan..

jag fick upprepa allt jag redan kunde.. det var inte rolig  fotboll,

Jag bad pappa ta en omvägm, in i skogen eller så,

han frågade om det var jobbigt,

han såg hur jag grät..

jag bara nickade och lät tårarna rinna, jag orkade inte hålla dom kvar.

när jag kom hen sprang jag in på mitt rum, funderade om det verkligen var rätt val.

jag vela ju spela fotboll, det har ju varit mitt liv.

så i Mars-10 riingde pappa till Ljusdals IF.

dom välkomnade mig och sa att dom behövde en målvakt,

vi träffades på hörnträffen första gången, jag var blyg, jag kände ju trots allt bara EN där i laget, eller vi kände väl inte ens varandra på det sättet, vi hade umgåts i några dagar på ett läger..

hon hejade på mig, jag hejade tillabka, var lite blyg.

sen efter träningen så kom dom och plratade med mig, tyckte det skulle bli roligt att jag kom till dom.

Det tyckte jag med.

Redan direkt när jag började fickl jag berömm & jag fick till&med vara med på deras första träningsmatch och allt.

jag trivdes jätte bra,

allt var så perfekt.

Jag mådde så bra.

Sedan, den  18-24 juli, åkte vi ner på gothiacup.

DEt var en fantastisk känsla.

nu har jag spelat med Ljusdal sedan  23 mars -10

och där stannar jag.

 

FOTBOLL ÄR MITT ALLT!

jag vill tacka alla i ljusdals if f95-96 för att ni tar hand om mig..

 

&  johanna nordh, jag saknar dig gumman!


Av Evelina - 17 oktober 2010 22:50

starka känslor, starka ord.

jobbigt läge.


Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards