LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under augusti 2011

Av Evelina - 29 augusti 2011 22:07

eftersom jag suger på att blogga o är så jävla tråkig när jag bloggar så tänkte jag skriva lite om konfirmationslägret i olsnäs.


kan börja med att säga att jag kände 1 ledare, och typ 6-7 st som jag konfirmerades med.

vi hade en grupp på 43 konfirmander,

ca 20 ledare.

varje morgon blev vi väckt klockan 8 av att någon antingen sjöng för oss eller knackade på dörren. just då var man inte så glad, men när man kom hem så saknade man att bli väckt klockan 8.

iallafall, åter till dagarna.

vi åt frukost halv nio, varje frukost,lunch & middag räknade vi alla konfirmander, vi började från 1 så hade alla fått en varsin siffra.

det var väldigt bra mat där kan jag ju tillägga,

efter varje frukost så samlades vi i kapellet för en andakt där vi pratade lite och sjöng tillsammans. det var verkligen huuur mysigt som helst!

dock tyckte jag att det var jobbigt att gå in i kapellet då jag började tänka på alla som gått bort.. men jag hade mina vänner o ledare som stod bakom och stöttade.

vi gjorde lite trygghetsövningar med varandra. varje dag hade vi olika teman, ca 2 lektioner/dag. En dag skulle vi lära oss ''gud, du som är i himlen'' då gick vi stycke för stycke och lärde oss att förstå den exakta meningen med det.

på onsdagen kom vi till den jobbigaste dagen av alla dagar, inte ansträngande jobbigt, utan psykiskt jobbigt, vi gick in i kapellet på morgonen, klockan var ca 09.15 när vi kom in spelade ''tears in heaven'' i högtalarna, och dagens tema var döden.

jag kände direkt att jag ville ut, men stannade ändå kvar för att kanske få tänka lite också.. för de kan man behöva, nästan hela den dagen grät jag, jag grät i kapellet, på rummet, ute, inne, på maten, åter igen i kapellet, rummet och här&där, allt kändes verkligen skit då, men på något sätt var de skönt att folk förstod.

kan tyvärr inte skriva exakt vad vi gjorde på varje dag för de minns jag inte.

men nästan varje kväll så kollade vi på en film, en dag så kollade vi på jesus vandring genom egypten, hur han korsfästes osv. sedan fick vi gå en egen liten vandring som ledarna hade fixat så bra för oss. vi fick sätta på oss ögonbindel, sedan ledde dom oss bort till ett rum, där vi fick sitta ett bra tag, där spelades samma låt om & om igen, efter en lång stund så blev jag hämtad, fick gå ut gick in i nått kallt rum, där dom skrek, ''slog'' varandra (vad man hörde), det var så obehagligt.

som tur var så var det över efter ett tag, de e kul att ledarna ordnar sånt faktiskt!

en dag så skulle vi försöka inse orättvisan i världen osv, ledarna hade återigen ordnat upp olika stationer, vi fick dra en lapp, där stod de ifall man var I-land eller U-land.

I-länningarna gick före U-länningarna på alla stationer.

ifall det var en U-länning först i kön, så kom en I-länning, så fick U-länningen vänta tills I-länningen var klar! för varje station så fick ledarna skriva i hur mycket påäng man hade, hur mycket mat man fick,årslön osv.

i slutet räknade ledarna ihop de som hade bäst slutpoäng av alla  43 konfirmander.

sedan samlades vi inför lunchen,

dom ropade upp 8 stycken namn, bland annat mitt namn, dom bad oss gå in och sätta oss.

när vi kom in hade dom dukat upp fint, förätt, varmrätt och efterrätt stod på våran meny.

sedan släppte dom in de andra, som hade en pappersbit att sitta på, en mugg att äta ur, en sked och en hink med vatten&kakao som alla skulle dricka ur.

det skulle bevisa vilken orättvisa det finns. vissa kunde inte acceptera det. vart sur somfan, men så är de ju i världen..

på fredagen åkte vi till leksand. badade, busade, skrattade, hade kul.

dock kände jag att mitt humör inte var de bästa.

vi fick lunch på leksand, sedan åt jag inte mer på 1½ dygn.

på lördagen så hade vi en vandring, som var ca 6 km, kände inte alls för den eftersom jag inte ätit, mådde inte bra och ville bort.

men jag gick med till en början,

tills andra stationen där jag bara satte mig ner och grät, orkade inte, men hade fortfarande ledare som backade upp för mig, hjälpte mig att fortsätta vidare! kommer faktgiskt inte ihåg vrf vi gick dendär vandringen, men det gick bra iaf, de vart jävligt varmt ett tag.

när vi kom tillbaka så väntade mat.

vi fick ungspotatis(!?) och grillat kött.

då hade jag lovat J att äta, så jag kunde inte göra annat än att äta.

sedan fick vi(dom) efterrätt.

vi gjorde även gipsmaskar någon dag, och fyllde dom någon dag, minns faktiskt inte.

på söndagen så var det dags att städa ihop allt och sätta sig på bussen hemåt,

kände att jag verkligen inte ville hem.

men jag kunde inte göra annat.


det där har varit dom bästa dagarna i mitt liv.

jag är helt seriös. har träffat så många nya vänner, så mycket jag lärt mig, så bra jag haft det.

allt har varit otroligt!

31/7-9/8-11 <3

 

   

 

Av Evelina - 29 augusti 2011 22:01

ännu ser jag dina tårar, ännu hör jag din röst,

jag kommer ihåg ditt leende,

jag kommer aldrig glömma dig.

men inget kan få dig tillbaka nu..

 

Av Evelina - 29 augusti 2011 20:03

alltså, fyfan jag hatar måndagar nu!

vi börjar 08.25 & slutar 15.50

har INTE EN ENDA PRAKTISK lektion.

INTE EN ENDA.

vi sitter bara vid borden och skriver, läser pratar, surar o har det skitdåligt.

hatar allt nu.

+ att jag har fått en RÖD mattebok. jag som suger på matte, så får jag den röda boken, men svåra tal som jag inte fattar ett skit om, undra om dom försöker sänka mig till IG i matte..

hmm..

nä nu ska jag sluta sura och vara glad över att jag har match imorgon.

puss


Av Evelina - 29 augusti 2011 19:59

skulle lätt åka utomlands med min familj, sen spara mycket, till körkort o massa sånt!

 

Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favorit film.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.

Av Evelina - 28 augusti 2011 19:20

tar mig inte upp.

Av Evelina - 28 augusti 2011 18:31

hade match med damlaget mot  Frösön i måndags.

den slutade 0-0, vilket var jävligt bra.

hade match med 96orna igår, mohed - ljusdal slutade 1-2 till oss!

hade match med damlaget idag igen mot Remsele, slutade 2-0 till oss.

nu tar vi hem resterna av matcherna också brudar!

Av Evelina - 26 augusti 2011 17:21

orkar inte ta mig igenom nu.


only the strong survive..

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards