LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under december 2012

Av Evelina - 31 december 2012 16:07

snart är det dags att börja göra oss iordning för allt,

är som ni kanske förstår hemma hos Sanna nu och hon håller på att duscha,

medans sitter jag vid hennes assnygga dator och skrev nyss ett inlägg på hennes blogg också, är lite busig av mig, haha..

när hon har duschat klart så ska vi väl göra iordning maten eller nått för jagär döö hungrig, och äta bör man annars dör man, fast äter gör man ändå dör man.. jaja.


är galet taggad inför kvällen, vi fr se vad den har att ge, inge spya hoppas jag, haha.


nä nu ska jag sluta skriva, vi hörs väl antagligen sen, hej!

Av Evelina - 30 december 2012 23:27

ja, sista natten av 2012 nu,
skönt att lägga detta år bakom sig, ska jag sammanfatta året så har det varit bra!

fått spenderat tid med den bästa pojkvännen jag någonsin haft, även fast det blev som de blev,

jag har träffat nya underbara vänner,

jag sköter skolan rätt bra, jag mår hyffsat bra,

och sen finns de ju saker som gjort att detta år blivit mindre bra, som bortgångna personer,

när Ludde rymde, (tur jag hade oskar som lugnade ner mig annars hade jag dött på riktigt)

& även småsaker som gjort året skit, men de bra sakerna tar över och jag är glad.


imorgon ska vi ösa utav bara den!

godnatt.


      

Av Evelina - 29 december 2012 04:37

Har precis lagt mig nu, klockan är 04.30 och jag känner mig för gammal för att vara vaken såhär länge, haha.
Imorse (fredag) vaknade jag iallafall vid 10, sen har jag varit hängig hela dagen, snorig & huvudvärk & hosta & lite feber..
Men iallafall så gjord jag tårta åt Charlie som fyllde 19 år!
Så kom farmor & farfar, sen bördig hade åkt så somnade jag.
Sen kom morbror och då gjorde vi tacos också sen så har vi spelat tvspel mellan 18.30-04 Haha vilka nördar, men det är skönt att bara vara liksom..

Nä nu måste jag sova, är stendöd typ.

Av Evelina - 27 december 2012 23:45

Ja, dagarna innan jul så gjorde jag inte så mycket, shoppade lite på söndagen bara men inget mer.

Sen var de jul  & jag var inte så speciellt glad över det, men de va mysigt iallafall.

Fick nödvändiga saker & mindre nödvändiga saker, men så är det.


farmor&farfar och morbror kom, så de va faktiskt mysigt, fick ett nytt tvspel av morbror som vi har spelat alldeles för mycket.. haha

ja iallafall,

dagen efter jul så gjorde jag ingenting tror jag,

eller jo, morbror kom vid 11 så spelade vi tv spel till typ 18-19..

haha..

sen igår så shoppade jag & sanna lite på mellansdagsrean, så fick lite införskaffat,

så åkte jag med morbror hem, och då spelade vi också några timmar,

sen somnade jag vid halv ett eller nå,

så vaknade jag 12.15 idag, haha sjukt skönt!

har inte sovit så länge på hela lovet ( har inte ens gått en vecka, haha)

sen vid 14.30 eloler nått så åkte jag & mamma in till stan,

fick nya byxor ( <3<3<3<3)

& så köpte vi present till charlie som fyller 19 imorgon..

ja, sen så lagade jag mat, sen kom morbror så spelade vi ännumer.

ja så har denna veckan varit.


Är sjukt taggad till nyår också! kommer förhoppningsvis bli de bästa någonsin!

               



Av Evelina - 27 december 2012 23:11

Ja, de är mycket som hänt som senaste dagarna..

I fredags fick vi lov..

värsta dagen i mitt liv känns de som, inte att vi fick lov då, men begravningen..

121221 13.00, klockorna ringde & det svävade runt tunga känslor i hela kyrkan.

många tårar föll & många hjärtan slog hårt.

Det är en stor saknad här älskade du, de gör så fruktansvärt ont.

Men jag ångrar inte en sekund att jag gick på begravningen, och fick säga hejdå en allra sista gång..

Men oavsett vad som händer så saknar jag dig,

oavsett vad som sker så tänker jag på dig,

oavsett var jag är, så ser jag upp mot dig,

oavsett vad så ändrar ingenting detta..


Jag skänkte extra många tankar upp till dig, Stella, morfar, Eva, Chavelle, och alla andra fina änglar som gått bort,

på din begravning, och på julen..

en av dom finaste stjärnorna på himlen, de är du de!

   



Av Evelina - 20 december 2012 22:45

Har även pratat lite med bästa Johanna på facebook idag,

ibland är hon nog den knäppaste människan på jorden,

men något hon är varje sekund, varje minut, varje timme,

varje dag, varje månda och varje år, är att hon är så extremt underbar!
så omtänksam, alltid så glad och stöttande!


Ja såna människor skulle det finnas fler av, men jag är glad att jag fick lära käna henne iallafall, så himla unik är hon!

Och att bara se henne kliva av bussen på morgonen, och hon ler mot mig, vilken känsla, det får hela dagen att bli bättre.

Om ja kunde skulle jag spendera varje dag med henne, så bra som hon får mig att må!

bara att höra att hon mår bra, eller se at hon är glad, det gör mig så varm i hjärtat,

de betyder så extremt mycket för mig.

 

Jag vet inte hur eller vem jag skulle varit idag utan all hennes hjälp i och utanför skolan,

så mycket som hon peppat mig och tröstat mig,

så mycket värme och trygghet hon gett mig,.

Att hitta någon som är mer unik än henne, nej det går inte, det finns inga såna personer.

Johanna har ALLT, hon är ALLT.

 

Satt och kollade igenom våran gamla konversation på facebook, som började i december 2011..

vilken panik jag hade när det var hennes sista dag på praktiken, och jag trodde att jag aldrig mer skulle träffa henne,

att hon aldrig mer skulle prata med mig eller ens se mig..

jag ville egentligen inte tillbaka till skolan efter jullovet, trodde att hon inte skulle komma tillbaka..

Men jag frågade, utifall jag hade turen att träffa henne igen,

dock fick jag svaret '' tyvärr så får du se det imorgon..''

i det ögonblicket trodde jag att de va körd,

men på lunchen dagen efter så kommer hon, ställer sig bredvid mig när jag sitter och äter, och tittar på mig.

Så glad som jag blev då, ååh underbart!

Tänker även väldigt ofta på examen, min sista dag på näsvikensskola, det var verkligen hemskt,

jag längtade efter att lämna den skolan, men att lämna Johanna, nä, jag grät nog en vecka efteråt.. så extremt jobbigt var det!

Att gå fram till henne, ge henne en ros, och krama om henne medans hon grät..

jag kunde inte gråta innan, jag bara bet ihop, men att se henne gråta på skolavslutningen, fick mig också att gråta..

så mycket känslor..

 

tycker om dig, hihi, puss.

 

   

 

Av Evelina - 20 december 2012 21:59

Här sitter jag och skriver igen, saknar min fina vän,

en hel månad har passerat, av saknad, kärlek och tankar.

Jag hoppas att du en dag kommer tillbaka..

 

Love is wherever you are..
Jag saknar dig så mycket, vår finafina ängel!
Så många jobbiga tankar som fortfarande är kvar, så många känslor som jag gömmer, för att jag inte orkar lyssna eller svara när folk frågar varför jag är ledsen.
Jag är rädd för att människor ska säga '' det har gått en månad nu, han kommer inte tillbaka så, get over it''.
Men så enkelt är det faktiskt inte, ett sådant här stort hål som blivit kvar efter dig, det kommer ta år att ens påbörja läkningen, men att såren kommer läka helt, det kommer aldrig hända. Allting rivs upp hela tiden, bara minsta lilla påminner mig om dig..
I veckan när jag väntade på bussen så ser jag någon komma gående, jag trodde det var du, det såg exakt ut som du, jag stog bara och stirrade, men det var inte du, och jag blev så rädd, kunde inte säga någonting på en stund innan det bara släppte allting..
Jag tänker på alla fina stunder du och jag hade tillsammans!
I låg & mellanstadiet när vi umgicks hur mycket som helst, satt och spelade datorspel, fikade hemma hos dig, satt och snackade, allt bus som vi gjort..
Det är minnen som jag förträngt med åren, för att vi tappade kontakten..
men det är såna minnen som kommer upp nu, flera gånger varje dag.
Jag kan bara sitta och stirra genom fönstret, och tro varje gång att du är där utanför..
Såfort någon ens börjar prata med mig eller allmänt om något med död, saknad eller liknande så försvinner jag, jag försöker visa med blicken att jag orkar inte prata om det, men dom förstår inte.
Jag kommer fortfarande tillbaka till stunden i skolan när dom gav mig beskedet att du inte längre fanns här.. Jag hamnade i en helt annan värld då, det var någonting som tog mig till dig den dagen, och jag önskar att du fanns hos oss nu för det här är så himla jobbigt.
1 månad nu vännen, nu har du fått en månad av lugn och ro, frid, och kanske lite mer lycka?
saknar dig nå extremt

Av Evelina - 20 december 2012 20:59

Börjar varje inlägg på samma sätt, men så får de vara..

Torsdag idag, näst sista dagen i skolan,

kollade på titanic inatt så de lev inte så mycket sömn inatt heller..

 

saksamma!
hade svenska imorse, då kollade vi klart på filmen Odysseus, som förövrigt var svinjävlabra!
sen så diskuterade vi lite om filmen åså,
sen hade lunch, men åt inget, börjar vänja mig utan mat nu.. fyfana tt dom inte kan laga riktig jävla mat!

menmen, ska inte klaga, fast de e svårt. hehe..

Sen träffade jag äntligen mina fina Sofie på lunchen, som kommit hem från Stockholm en stund, tror jag kramade henne 10 gånger på 15 minuter, hehe..

ja iallafall, efter den så hade vi naturkunskap, kollade på nå avsnitt som hette '' ses offline?''
eller nått sånt, om sex&samlevnad tror jag? handlade om folk som blivit publicerade på internet eller blivit utnyttjad via internet typ.


sen vid 13 så skulle vi på julkonsert, den sämsta jag någonsin sett!

fick ingen julkänsla alls, de va bara 2 låtar och 1 som alla i hela aulan skulle sjunga.

men iallafall så hade i matte efteråt, då fick vi en rätt rolig uppgift faktiskt,

när vi hade löst den så fick vi sluta.
Då va klockan typ 1410,
sen vid 14.20 skulle vi göra omprov i historia, muntligt,

gick väl sådär tror jag.

och Kalle är ju som han är, så han tog ju god tid på sig till provet och babblade på,

tillslut slog klockan 15.30, gå fick vi gå,

Så tog jag & Annie norrbobussen hem så slapp jag vänta en timme på min buss, hehe.

sen gick jag hem också åt jag mat, jag som inte hade ätit någonting på hela dagen, så smart av mig,

sen somnade jag efter maten,

sen har jag bara suttit framför minidatorn och kollat runt lite,

men vet egentligen inte vad jag gör här för jag måste plugga, kul åh ha läxa till sista dagen liksom..

men pluggar imorgonbitti istället och får se hur de går..

 

 

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards