LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under januari 2013

Av Evelina - 30 januari 2013 06:19

De känns exakt som jag var de inatt?
Så hör jag när mamma knackar på min dörr, jag trodde att klockan va typ 2 & att hon ville låna nått, men nä då var klockan 05.45 och de va dags att kliva upp?

Måste ha fått nå fel i huvudet efter smärtan i nacken, haha.

Nä men jag va iallafall hemma från skolan i måndags och igår, fast igår åkte jag in till spanskan, sen satt jag & Sanna med historian lite:)
Sen tog jag 17.30 bussen hem, kom hem vid 18, åt mat och pluggade,
Idag ska jag iväg till skolan hela dagen, har historiaprov och måste plugga till matteprovet! Förstår ingenting, de är så fruktansvärt svårt!!
Ja sen så ska jag & Sanna plugga typ 3 timmar innan vi drar & äter och sen iväg på hockey, yes så ligger de till, nu måste jag fixa mig annars kommer jag aldrig komma iväg!!

Av Evelina - 28 januari 2013 00:29

Ligger stendöd i sängen nu..

Imorse klev jag upp vid halv elva, åt frukost, packade osv, sen åkte vi till Iggesund, träffade resten av laget där, så pratade vi lite åså, sen tittade vi på den andra dam-semifinalen, TH vann med 3-1 trorjag över Ljusdal.
Vi värmde upp lite åså sen spelade vi mot enånger/Iggesund. Förlorade med 2-1, finns inga bort förklaringar, vi var de sämre laget denna gång,
Väldigt tråkigt att körven våran nickade ihop med en iggesundsspelare så båda fick följa med ambulansen in.
Men de va ändå rätt skönt att vi inte gick vidare till final för Gud så sliten alla var & efter alla skador så hade vi bara 1 eller 2 avbytare,
Men sen bytte jag om och satte mig på läktaren med pappa och tittade klart på resten av matcherna, sen åkte vi och köpte pizza, åkte hem & åt & tittade på tv en stund, sen la jag mig i badet dör att mjuka upp kroppen, speciellt nacken som jag hade fruktansvärt ont i,
Dock blev de inte ett dugg bättre för nu kan jag inte röra den alls, den fick nån jävla smäll när jag slängde mig på matchen, kände hur den knackade till men brydde mig inte förens nu!
Fick ringa ner pappa för jag har så ont, mår illa, huvudvärk och feber, stackarn får inte sova heller.

Ja men de har varit en underbar helg & att få spendera en sista gång med tjejerna innan vi splittras var de bästa sätter, dock avslutades den inte på de bästa sättet men vi är glada ändå!

Hann knappt komma hem innan iggesunds tränare skrev till mig och frågade om jag ville gå över till dom, haha. Roligt faktiskt!

Men nu måste jag lägga undan telefonen för jag dör snart, hörs hej!

Av Evelina - 27 januari 2013 02:05

Klockan är två och jag har egentligen inte tid att blogga för jag måste sova,
Men har somsagt spelat fotboll hela eftermiddagen/kvällen idag,
Började med match kl 18 mot TH2 där vi vann med 1-0, sedan spelade vi 0-0 mot vallvik klockan 20,
22.30 spelade vi mot njutånger & vann med 5-1, sen till sist spelade vi 1-0 mot Ljusdal och blev därmed gruppvinnare, imorgon står till en början Iggesund för motståndet, men hoppas vi får gå till final också, men nu måste jag sova, har ont i hela kroppen, haha.

Av Evelina - 25 januari 2013 23:53

avsluta meningarna!


Jag har insett att min senaste kyss: var på fyllan 
Jag hade senast sex: aldrig
Jag lyssnar på: En apa som liknar dig - darin
Jag pratar: inte just nu
Jag tycker om: musik
Jag avskyr när folk: tar saker förgivet
Jag älskar när folk: accepterar när man säger nej
Mina närmaste vänner är: helt underbara
Min första vän hette: Johannes
Min första riktiga kyss: var hemsk
Kärlek är: fruktansvärt och underbart
Jag tänder på: omtänksamma killar
Det sexigaste yrket är: inget för mig
Det är charmigt när: en kille gör bort sig och blir generad!
När jag borstar tänderna: blir jag pigg
När jag lagar mat: tappar jag tålamodet
Jag är rädd för: döden m.m
Den värsta känslan är: när någon man älskar mår dåligt.
Den bästa känslan är: när hela världen mår bra.
Jag är bäst på: det jag är bäst på.
Om jag var ett djur skulle jag vara: Leopard igen 
Om jag va en insekt skulle jag vara: spyfluga
Om jag vore ett redskap skulle jag vara: nått tungt
Det finaste som finns är: familjen
I sommar: ska jag sola och bada!
Sist jag grät var: en dag jag inte minns
Jag kan: somna nu
Jag kan inte: äta mer mat ikväll
När jag vill tänka går jag: ut och går, eller lägger mig
När jag bakar så bakar jag: nått som är gott
Min mobiltelefon är: min stora kärlek
När jag vaknar på morgonen: tittar jag alltid på telefonen först av allt
Innan jag går och lägger mig: borstar jag tänderna
Just nu tänker jag på: att sova
Bebisar är: sjukt söta!
Idag har jag: varit i skolan och sen bara donat
Ikväll: är jag less
I morgon kommer jag: att spela fotboll! 
Jag vill verkligen: att högs sk damer ska fortsätta spela fotboll..!

Av Evelina - 25 januari 2013 23:45

vad gjorde du igår? - gick i skolan, sov, pluggade.

har du ett eget rum? -  ja

tycker du om stjärnor? - ja

 gillar du att baka? -  ja

föredrar du blondiner eller brunetter? -  spelar inte mig någon roll

har du varit inne på snyggast.se? -  ja haha

finns det något du hatar? -  ja absolut

har du druckit? -  ja tyvärr

har du varit otrogen? - nej 

vad ska du göra i helgen? - spela fotboll  

vill du dö? -  nej inte nu

har du ljugit? -  ja

vad vill du bli som vuxen? -  bra förebild

har du tittat på melodifestivalen? -  ja

isf, vem hejade du på? -  de minns jag inte

gillar du mat? - ibland

hur lång är du? -  165.5 cm

har du en tjej/kille? -   nej

är din säng bäddad? - nej

vad är ditt smeknamn? - ewwe

hur många bloggar har du haft? - 3 

är du emot homo-bisexuella? -  nej verkligen inte!

har du en tv i huset? -  ja

vilken är bästa låten just nu? -   Passenger – Let Her Go

har du blivit sviken? -  ja

tänker du göra klart det här testet? -  guess so

största sorg just nu? -  Simon..

största glädje just nu? -  fotboll i helgen!

vem skulle du dö för? -  min familj.

vem är den starkaste du vet? -  de beror på vilken styrka de handlar om.

vem snodde du den här listan ifrån? -  http://www.listfolder.com

snyggaste på dig? -  inget

brukar du göra smileys?  - ja 

vem är coolast? -  jadu?

har någon kallat dig hora/bög? -  ja

hur många palestina-sjalar har du? - 2  

vem hatar du mest? -  tänker jag då inte skriva här.

vad har du för kläder på dig just nu?  adidas byxor, ginalinne&ginatröja

tycker du att du är söt? -  nej

äger du en papperskorg? -  ja

har du ett lantställe? -  ett vadå?

vad tänker du göra när du är klar med denna listan? - lägga mig och läsa och sova trorjag, kanske spela lite candy crush! 

tror du på kärlek vid första ögonkastet? -  ja

har du en morgonrock? -  ja

vem litar du på mest? - kuratorn, mamma, C.

Av Evelina - 25 januari 2013 23:23

1. Tre namn jag lyssnar till: Evelina, ewwe, målis(haha)

2. Någonting jag tycker om med mig själv: säger oftast vad jag tycker

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: rätt mycket de

4. Detta är jag rädd för: döden, alkholister, mördare, spöken/andar, småkryp

5. Tre saker jag vill ha varje dag: sömn, kärlek, kramar!!

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: titta när nån skär upp saker, vara ärlig mot mig själv, hålla koll på saker.

7. Detta tycker jag om att göra: spela fotboll

8. Detta vill jag göra just nu: spela fotboll

9. Bästa känslan: när man vinner en match!

10. Värsta känslan: när man ser någon man älskar, förstörd.

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: snäll, rolig, lugn, omtänksam.

12. Är jag kär just nu? nej.

13. Jag vill gifta mig: ja

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: resa jorden runt, få 2 barn, leva livet

15. Min käraste ägodel: familjen, telefonen.

16. Något jag vill ha i present: pengar

17. Detta har jag på mig just nu: adidasbyxor, ginalinne&ginatröja

18. Favoritkläder: tights & nått

19. Favorit djur: hund, katt.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: beror på humör.

21. Favoritlåt just nu: Passenger – Let Her Go

22. Roligaste ämne i skolan: svenska

23. Tråkigaste ämne i skolan: matte, historia.

24. En bok jag gillar: sofia rapp johansson - tills skulderbladen blivit vingar.

25. En film jag älskar: dear john, remember me, saknar dig, last song.

26. Favorit tv-program? the secret life of american teenage

27. Favoritdoft: killparfym!

28. Detta äter jag gärna: inget vad jag kommer på nu

29. Dricker helst: juice

30. Favoritgodis: oftast choklad, men de varierar

31. Hit vill jag gärna åka på semester: spanien, grekland eller thailand

32. Färg på mina ögon: blå/gröna

33. Min längd: 165.5 ca

34. Jag tror på: mirakel,

35. Jag spelar: fotboll

36. Person jag beundrar: linn

37. Så här bor jag: en grön&blå villa utanför hudiksvall, med mamma,pappa,hund, 2 katter & fosterbarn, men jag bor i ett stökigt rum.

38. Antal döda krukväxter i hemmet: ingen aning?

39. Det här tänder mig: hehe

40. Det här gör mig avtänd: äckliga killar

41. Favoritfärg: svart

42. Favoritcitat: träna med tanke, spela med känsla

43. En hemlighet jag vet: kan jag ju inte säga

44. Bästa present jag fått: min familj<3

45. Senast köpta skiva: oj, vet inte!

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: ingen aning

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: mycket

48. Udda förmåga/egenskap: vet inte

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: leopard!!

50. Vad lyssnar du på just nu? Nickelback – Far Away

51. Vad har du gjort/ska du göra idag? har varit i skolan, handlat, ätit, sovit, tittat på tv, ska städa, läsa & sova.

52. Var är dina föräldrar födda? på bb, pappa i hudik & mamma nånstans

53. Vad är det senaste du installerade på datorn? vet inte

4. Vilken är din favoritrestaurang? medelhavskällaren & hot chili

55. När badade du i en pool senast? i somras trorjag

56. Har du varit med i någon skolpjäs? nej

57. Hur många barn vill du ha? 2

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? skrikmusik

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? nä

60. Vad har du för TV-kanaler? vääldigt många

61. Har du åkt moped någon gång? ja

62. Har du busringt någon gång? ja

63. Har du fått felparkeringsböter? nej

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? har inte, men vill!

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? vet inte riktigt, hehe

66. Har du en egen trädgård? inte en egen

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier? ingen!!

68. Kan du alla orden i nationalsången? nej!

69. Badkar eller duschkabin? beror på!

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? har nog inte tittat på film vad jag minns?

71. Favoritpizza? ingen

72. Chips eller popcorn? popcorn

73. Vilken färg på läppstift använder du? använder inte

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? nej?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? nej

76. Apelsin- eller äppeljuice? apelsin med fruktkött

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? mamma & pappa, jag åt kycklingspett med pommes.

78. Favoritchoklad? marabou digestive

79. När röstade du senast? har inte röstat

80. När åt du en hemodlad tomat sist? äter inte tomat

81. Har du vunnit en prispokal någon gång? ja

82. Är du bra på matlagning? ibland

83. Klarar du att tanka själv? ja

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv? nej?

85. Pepsi eller Coca Cola? cola

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? nej

87. Vad var det senaste du handlade? mat med pappa

88. Har du kräkts offentligt: nej :)

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: kärleken

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: ja

91. Har du ringt något betalnummer: nej

92. Kan man vara vän med sitt ex: jag tycker de, men tydligen inte han..

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast: mig själv, haha

94. Hade du mycket hår som liten bebis: inte vet jag?

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: vanliga mobilsvaret bara

96. Vad har du i din väska: parfym, tugummi, penna, deo

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: spelar candy crush

98. Vad är du tacksam för idag: att de är helg

99. Var hittade du den här listan: på nån sida med massa sånahär listor!

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:

1. I

2. Don't

3. Care :)

Av Evelina - 25 januari 2013 06:09

Äntligen fredag, de va längesen!
Känns jobbigt att kliva upp denna tid på fredagar då jag brukat kliva upp 06.45 när jag struntat i specialidrotten.

Iallafall så har vi grafiskt nu på morgonen & sen har vi svenska, sen lunch & idrott.
Skulle tydligen titta på film & spela basket idag, inte så taggad på de. Efter idrotten följer jag med Mapa och handlar inför helgen, sen åker jag hem och sover, svinmånga jävla timmar, känns de som nu iallafall.
Men läre väl kliva upp nu antar jag om jag ska hinna med allt..
Men Ludde va så kelig nu, hehe.
Hörs väl nå då:)

Av Evelina - 25 januari 2013 06:09

Äntligen fredag, de va längesen!
Känns jobbigt att kliva upp denna tid på fredagar då jag brukat kliva upp 06.45 när jag struntat i specialidrotten.

Iallafall så har vi grafiskt nu på morgonen & sen har vi svenska, sen lunch & idrott.
Skulle tydligen titta på film & spela basket idag, inte så taggad på de. Efter idrotten följer jag med Mapa och handlar inför helgen, sen åker jag hem och sover, svinmånga jävla timmar, känns de som nu iallafall.
Men läre väl kliva upp nu antar jag om jag ska hinna med allt..
Men Ludde va så kelig nu, hehe.
Hörs väl nå då:)

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards