LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under juli 2014

Av Evelina - 23 juli 2014 21:56

Glömde blogga igår som jag hade tänkt, 

laddade över bilderna från mobilen hit till bloggen och tänkte att jag skulle slänga in ett inlägg under tiden som jag tittade på film inatt, men blev så jävla fast vid filmen " tretton", äcklad men ändå så insatt!

Så jag glömde helt enkelt bort det.


Igår så var jag iallafall på läkarbesök igen, kollade knät och fick reda på vad röntgen visat.

och som jag sedan tidigare vetat så är knäskålen instabil och ledbandsfästena satt snett, ledbanden var slitna och det är inflammerat och svullet.

Så läkaren gav 3 förslag om vad man kunde göra,

det första var att få ett specialgjort knäskydd som jag ska gå med varje dag i 3-4 veckor, som håller knäskålen stabil och sånt,

det andra var att göra en liten artroskopi (?) där man skrapar bort något bakom knäskålen, återhämtningstid max 1 månad.

och det tredje var en liten större operation där man spänner fast knäskålen med nå ledband eller nått? återhämtningstid minst 4 månader.. och då får man gå med ett speciellt knäskydd som "låser" så att man bara kan böja knät vissa grader. tex 45 grader, 90 grader osv.


men jag ska iallafall ner till Gävle på fredag och göra det där specialknäskyddet, och har inte det hjälp efter 3-4 veckor så skulle vi boka in den "större" operationen och utföra den så jag får det gjort i typ oktober-november. 


Iallafall, efter läkarbesöket så åkte hela familjen till ankarmon och var där i några timmar, solade och badade.

Sen åkte vi hem, och efter det minns jag inget mer :)


Inatt somnade jag strax efter 4, kollade på tre filmer, först Spirit, sen Tretton och till sist Dear John. 

Iallafall så vaknade jag vid 10 tror jag?

så klev jag upp, sen åkte jag och mamma till stan och handlade, sen åkte vi hem, och när jag kom hem så frågade charlie om jag ville följa med till stan, så då åkte jag in, IGEN.

Sen åkte vi hem igen, så la jag mig och vilade för jag mådde så fruktansvärt illa,

men kunde inte vila så klev upp igen. 

Sen la jag mig och vilade igen, då somnade jag en stund, sen kom morbror och hälsade på, sen vid 18 så somnade jag igen, 

men vaknade vid 19 och hjälpte mamma att städa kökslådorna lite, 

sen så har jag bara suttit och tittat på tv och duschat.

Skulle ha tränat idag men det "blixtrade" i ögonen och svartnade så fort jag rörde på mig så jag skippade det..


Nu sitter jag nyduschad i sängen och lyssnar på musik, ska nog slå igång en film snart kanske.


Imorgon ska det bli ännu varmare än vad det var idag, och det var 32 i skuggan idag..

Då ska jag iallafall jobba på brännan innan träningen!


Nu får ni bilderna som jag egentligen skulle laddat upp inatt        


Av Evelina - 19 juli 2014 15:10

Namn - Evelina Fredin
Ögonfärg - Blå/grön
Hårfärg - Blond. 
Högerhänt/vänster - Högerhänt
Stjärntecken - tvilling
Skostorlek - 37-38
Är dina föräldrar skilda - nepp
Sport - fotboll
Helgdag- midsommar eller nyår om de är en helgdag
Årstid - Sommar alla dagar i veckan

HAR DU NÅGONSIN
Varit kär - ja
Blivit dissad - ja.
Skolkat  ja de å
Sovit utomhus - ja.
Använt droger - inte olagliga:) eller de är väl olagligt då jag varit under 18 men ändå
Retats - japp

THIS OR THAT
Pepsi/cola - cola .
Jordgubbar/blåbär - blåbär
Kött/veg - veg
Tv/film - film.
Gitarr/trummor -gitarr
Adidas/Nike - adidas, och nike.
Kinesiskt/mexikanskt - kinesiskt.
Mtv/vh1 - mtv

SENASTE DU
Skrattade - minns inte
Grät - inatt
Filmen du såg senast - Frozen
Tuggade tuggummi -igår
Drog ett skämt - längesen
Sjöng en sång - sjunger med musiken nu

HAR DU UNDER DEN SENASTE MÅNADEN
Ätit müsli - nej
Rökt - ja
Tagit droger - nej
Kysst någon - ja
Sovit tillsammans med någon av det motsatta könet - nej
Bakat - ja

Av Evelina - 19 juli 2014 14:58

Du heter: Evelina


Smeknamn: evve 

 

Låt som när du är ledsen sörjer till?

best i ever had - state of shock


Beroende av:

inget faktiskt, eller ja, omgivningen då


Vad tror folk om dig?

beror väl på vem ni frågae


Vad får du oftast komplimanger för?

rumpan


Hur imponerar man på dig?

visar att man kan vara sig själv


Brukar du skratta för dig själv?

väldigt sällan 


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:

ok


Har du haft sex idag:

nej


Hur svarar du i mobilen:

antingen " hej det är evelina " "ja" eller " hallå" 


Vem ringde du senast?:

mamma


Vad sa den du senast pratade med i telefonen:

minns inte


Antal timmar sömn inatt:

7


Sov du ensam:

ja


Brukar du komma i tid:

ja, men skulle jag mot förmodan bli sen så meddelar jag det innan


Hur känner du dig nu:

taggad


Vanligaste färg på dina kläder:

svart eller vitt


Vad tycker du om fötter:

jag hatar fötter, tycker det är så äckligt


Vad saknar du:

inget vad jag kan komma på nu


Hade du en bra kväll igår:

nej det hade jag inte


Favorit dryck på morgonen:

dricker inte på morgonen. 


När brukar du oftast gå och lägga dig:

på vardagarna (när de är skola) så vid 23, på helgerna eller typ nu på sommarlovet blir det runt 2-3 tiden


Är du blyg?:

ja ibland


Sysslar du med någon idrott:

ja fotboll.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

ja 


Har du spytt offentligt:

de har jag nog gjort ja


Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:

killsaker


Är du nöjd med ditt liv:

finns det någon som är nöjd med sitt liv? 24 timmar om dygnet?


Är du bortskämd:

andra anser det, jag anser inte det


Vad gör du i morgon:

försöker komma på något att göra imorgon 


Vad är det värsta du vet?:

Folk som sårar eller förstör för andra medvetet utan att få dåligt samvete av de


Har du bra vänner och äkta vänskap?:

ja det hoppas jag att jag har


Vad är det finaste du fått?:

min familj


En speciell dag du minns:

när jag träffade melissa för första gången i mitt liv


Du samlar på:

inget just nu


Vem ringer du när du är arg/ledsen:

ringer inte till folk då


När grät du senast:

inatt as usally


Vad skulle du göra om du vann en miljon:

resa


Vill du gifta dig:

ja


Vill du ha barn:

ja


Är du musikalisk?:

Jag har spelat fiol men måste nog ändå säga nej


Vad dricker du helst när du är törstig:

vatten


Bor dina föräldrar tillsammans:

aa


Har du någon gång gråtit dej till sömns:

ja


Biter du på naglarna:

inte lika som förut, tack och lov

Av Evelina - 19 juli 2014 14:45

Skriver så tråkiga inlägg här på bloggen men har faktiskt inte den blekaste om vad jag ska skriva.

Brukar ju skriva om dagarna men jag gör ju förfan ingenting.

Idag ska jag iallafall jobba.

Börjar klockan 18 och jobbar väl till 01-02 tiden skulle jag tro.

Ska iallafall bli skönt att göra något, och de gör ju inget att jobba inpå natten när jag ändå inte kan somna.. 

Fast hade dock viljat gått ut ikväll, men nepp, cash is king nivet.


Men vad har jag gjort idag då?

jo jag somnade klockan 3, vaknade klockan 10, satt i sängen till 12 och kollade på film, och alla jävla sociala medier. 

Sen gick jag ut och hjälpte pappa att skrubba fälgarna på däcken och sedan hjälpte jag han att putsa på bilen, är händig jag...

sen så åt jag frukost klockan 13.30 haha.. 

Och sen kollade jag på tv en stund, men nu sitter jag här i sängen igen och lyssnar på musik bara, 

ska snart duscha och göra mig iordning inför ikväll. 

Imorgon vet jag inte alls vad jag ska göra, kanske hittar på något..

På måndag drar även fotbollsträningarna igång, inte så taggad, tycker det är skönt att bara vara och få träna 8 på morgonen eller 02 på natten om man vill, men nu måste man passa tider och umgås med folk, haha.


Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva mera, och inte har jag knäppt nå roliga bilder heller så ni får tråkiga bilder istället:)


   

Av Evelina - 18 juli 2014 23:21

Dagens låt: State Of Shock – Best I Ever Had
Dagens frisyr:  uppsatt i knut
Dagens smink: mascara

Dagens klädsel: adidasbyxor och långärmad
Dagens roliga händelse: inget har varit roligt idag
Dagens planer: titta på film, sova kanske
Dagens vill ha: alkohol
Dagens saknad: simon!
Dagens drog: musik
Dagens tråkigaste: den förbannade jävla ångesten som alltid kommer oinbjuden
Dagens finaste: alla är fula idag

Dagens måste:  sova kanske

Dagens dricka:  mjölk
Dagens köp: inget
Dagens mat: lite korvstrogan & ris
Dagens kärlek: ingen

Dagens mående: inte bra
Dagens skratt: har inte skrattat idag..
Dagens tanke: fortsätt bara, andas

Dagens irritationsobjekt: ångesten :)))
Dagens smycke: halsbandet som vanligt
Dagens just nu: musik och bloggen, smsar med melissa åh
Dagens önskan: att det går fort

Dagens längtan: 22 juli

Av Evelina - 18 juli 2014 22:23

..det är nog bland det värsta som kan hända, tycker man att man har upplevt smärta innan man förlorat någon så är det här fan 100 gånger värre. Det enda som möjligtvis skulle kunna kännas värre är att förlora en familjemedlem.


Jag har fortfarande svårt, fastän det gått snart 20 månader, alltså 1 år och 8 månader, att acceptera Simons död.

Jag tror, på fullaste allvar, att jag hade accepterat hans död på ett annat sätt om det inte var han själv som valde att avsluta det. Fast det finns ju två sidor på det hela.


Jag tror att det är såatt om han skulle dött av en olycka, så skulle det kännas lite bättre då man kunde tänka "det var en olycka, han hade ett bra liv men hann inte leva färdigt"

För nu, när jag vet att det inte var en olycka som orsakade hans bortgång, tänker jag istället " Varför såg jag inte att han mådde så dåligt? Varför mådde han dåligt?"

Men och andra sidan kan man vid en olycka tänka " åh nej han hann inte leva klart, han visste inte att han skulle dö idag"

och när det var självförvållat kan man tänka " ja han orkade inte mer, han har det nog bättre nu"


Och jag är så jävla kluven och det gör så ont att sitta här och resonera med mig själv, men vem annars ska jag resonera med? 

Men egentligen borde jag skita i om det var med flit eller inte, för det gör förbannad ont i vilket fall. Och jag vill faktiskt inget hellre än att få honom tillbaka. 

Det gör ont att se hur hans familj, hans vänner, hans bekanta, och helt okända människor, skriver till honom på facebook, och sörjer. För det är det alla gör, fortfarande, vi sörjer.

Jag hatar att åka förbi kyrkogården där du ligger, för året innan du valde att avsluta, så hade vi så fina minnen i dendär kyrkan, konfirmationen. Men det kan jag inte längre tänka på när jag åker förbi där, för sorgen tar över och jag håller alltid andan när jag åker förbi där, för att det gör så ont att andas. 

Jag kan heller inte gå förbi ditt hus utan att det blir ett tryck i bröstet och jag skakar, men jag har inget annat val än att gå förbi, för jag tar mig inte till stan, affären, vännerna, ingenting, om jag inte går förbi dig..

Men jag ser ofta att det står ljuslyktor med tända ljus i, på din egna bro, in till din egna lilla stuga.


Vet du Simon, vet du att jag saknar dig? Och vet du att jag behöver dig?

Jag känner mig skyldig till detta, jag tänker på det sättet som alla säger att jag inte får tänka på, jag tänker att jag hade kunnat gjort något, jag hade kunnat hälsa på oftare, skrivit oftare, jag skulle oroat mig mer, för då hade jag gjort något. Men vad var det som hände? Kan du bara ge mig något som gör att jag förstår? Kan du åtminstone ge mig ett tecken? Så jag vet att du hör mig, så jag vet att du sett mig. 

Jag ropar efter så jävla mycket hjälp och jag mår så fruktansvärt dåligt av tanken på att du är borta, men när någon frågar hur jag mår så orkar jag inte förklara så jag tänker efter ett tag men beslutar mig oftast för att säga att det är bra. Bara för att jag tror att ingen förstår mig.. 


Jag sitter och lyssnar på låtar som vi sjöng på konfirmationen, gråter och önskar av hela mitt hjärta, att du bara kunde ploppa upp framför ögonen på mig, överraska mig och säga att du varit på semester.

Men jag är glad att jag åtminstone får se dig när jag blundar, och i mina drömmar.


Jag skulle vilja skriva hur mycket som helst, men det känns som om det inte hjälper, det gör mig bara mer ledsen, och jag vet att oavsett hur mycket jag gråter så kommer du inte tillbaka, oavsett hur mycket jag drömmer, önskar, ber, skriker, älskar, hatar eller sörjer, så kommer du ändå inte tillbaka. 


Jag hoppas för guds skull att du har det bra, var du än är, och att du tar hand om dig och vilar upp dig. 

Jag älskar dig kära vännen. det gör jag verkligen!

 

           



Av Evelina - 18 juli 2014 18:53

SENASTE:

Dryck: mjölk

Telefonsamtalet: pratade med melissa senast i telefon

SMS: sabina

Sång du lyssnade på: slå dig fri - annikaherlitz

Gången du grät: inatt


HAR DU NÅGONSIN:

Dejtat någon två gånger: dejtar inte

Har någon varit otrogen mot dig: ja

Varit kär? ja

Förlorat någon speciell person: ja

Varit deprimerad: ja

Varit så trött att du somnat sittandes: ja på flyget


DINA TRE FAVORITFÄRGER:

färg 1: svart

färg 2: vit

färg 3: grå


I ÅR HAR DU:

Lärt känna en ny vän: ja

Fått ditt hjärta krossat: blir ofta sviken så ja,

Skrattat så att du har börjat gråta: ja

Träffat någon som förändrat ditt liv: japp, fast har känt personen sen innan

Insett vilka som är dina äkta vänner: nja

Fått reda på att någon har pratat om dig: aa

Kysst en kompis: jajamen


BLANDAT:

Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: ingen aning

Hur många barn vill du ha: 2

Har du några husdjur: ja 1 hund & 3 katter

Vill du ändra ditt namn: aa

Vad gjorde du under din förra födelsedag: fikade med släkten och söp

Vilken tid vaknade du idag: 9

Vad gjorde du igår runt midnatt: tittade på film

Någonting som du längtar till: 22 juli

Senaste gången du träffade din pappa: för typ en halvtimme sen

En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: väldigt mkt.

Vad lyssnar du på just nu: Stay close, don't go - secondhand serenade

Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: ja

Vad gör dig irriterad just nu: hon

Vad är ditt namn: Evelina

Singel/upptagen: singel

Stjärntecken: tvilling

Kille eller tjej: tjej

Grundskola: Näsvikens skola & Sandvallaskola

Gymnasie: Bromangymnasiet

Högskola: - lutar åt LTU

Hårfärg: blond

Långt eller kort hår: nu tycker jag att de e askort

Längd: 166cm

Vad gillar du gällande dig själv: tänker inte svara på denna:)

Piercings: öronen bara

Tatueringar: ingen än

Höger eller vänster: Höger


DIN FÖRSTA:

Operation: opererade halsmandlarna typ 2005

Piercing: öronen när jag var 5

Tatuering: har ingen 

Bästa vän: ida eliasson

Sporten du spelade: fotboll

Husdjur: kanin

Vaccination du minns: ingen aning

Konsert: vet inte

Förälskelse: johannes

Alkohol du drack: öl


JUST NU:

Äter du: inget

Dricker du: inget

Är du på väg att: skriva klart

Lyssnar du på: fortfarande samma

Väntar du på: inget


DIN FRAMTID:

Vill du ha barn: ja

Vill du gifta dig: ja

Karriär i åtanke: fotograf


VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?

Läppar eller ögon: Ögon

Kramar eller pussar: Både och

Kortare eller längre: Längre

Romantisk eller spontan: båda

Snygg mage eller snygga armar: spelar ingen roll

Tatueringar eller piercingar: Tatueringar

Känslig eller inte: båda

Ragg eller förhållande: Förhållande

Bråkstake eller tveksam: båda


HAR DU NÅGONSIN:

Kysst en främling: ja

Tappat glasögon eller linser: nej

Haft sex på första dejten: nej

Krossat någons hjärta: ja

Har du blivit arresterad: nej

Dissat någon: ja

Gillat din killkompis (mer än som vän): ja


TROR DU PÅ:

Dig själv: nej

Mirakel: ja

Kärlek vid första ögonkastet: ja

Himlen: ja

Tomten: nej

Att kyssas på första dejten: Ja

Änglar: ja.


SVARA ÄRLIGT:

Haft mer än en pojkvän på samma gång: ja

Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: ja

Vad kan du verkligen inte leva utan: mamma

Vad vet inte så många om dig? kan ju inte säga det så folk vet det

Av Evelina - 18 juli 2014 18:46

Hur bor du: i en villa i en liten by i hälsingland, bor med min mamma,pappa, hund och 3 katter

Brukar du komma i tid: ja

Hur lång är du: 166

Kan du laga mat: jadå

Vad jobbar du med/pluggar du: börjar sista året i gymnasiet till hösten, samhällsprogrammet

Vad har du på dig just nu: trosor, bh, tshirt och adidasbyxor
Har du någon fobi: höjder, småkryp, paddor, mördare, våldtäktsmän. 
Hade du en bra kväll igår: nej
Vilket är ditt senaste inköp: minns ej
Din favoritdryck på morgonen: inget alls!
Var fick du dina senaste pengar ifrån: mammsen
Har du sovit i din egen säng inatt: ja
Vad hade du sönder senast: oj, de minns jag inte
Vem snackade du med senast: mamma
Varm favoritdricka: choklad om de är kallt ute
Favoritdricka när du är riktigt törstig:: vatten
Alkoholhaltig favoritdricka: cider eller drinkar
När gjorde du senast något riktigt dumt: i förrigår
Saknar du någon just nu: ja, det gör jag varje dag
Vad ska man göra för att få dig irriterad: ta min mobiltelefon eller vara elak på mina vänner
Någon jag stör mig på: de finns många såna
Intressen: fotboll
senaste person du kramade: julia
Senaste person du ringde: golfrestaurangen
Senaste person som ringde dig: 010
Vad drack du senast: mjölk
Vill du ha barn: ja
Längtar du till din nästa födelsedag: nej inte så värst
Har rakat dina ben någon gång: jappp
Är du sugen på något nu: ja
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: ingen
Använder du hudkräm: ibland
Attraheras du av män med skägg: ja de kan hända
Micro-pop eller poppa själv: micro
Brukar du baka: ibland
Röstade du i det senaste valet: nej
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: ska väl inte klaga när andra har det värre
Vilken låt lyssnade du senast på: Nöjd? - veronica maggio
Har någon annan sovit i din säng inatt:
 nej
Vad tycker du är äckligt: blod.
Har du pengar på mobilen: har abonemang så japp

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards