LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Evelina - 6 november 2011 22:17

VARNING FÖR ETT GANSKA LÅNGT INLÄGG!


ahmen TJAH,

var ett tag sen nu va?

har inte så mycket att berätta,

men bara för att göra ett kort inlägg långt så skriver jag om vad jag haft för mig på lovet.


Börjar på söndagen den 30/10 så for jag till gävle med 95ornas hälsingelag, spelade en träningsmatch mot gestrikland inför cup kommunal.

Måndagen så åkte jag till min farmor och farfar, vi spelade kort, åt mat, snackade, kollade på tv, jag och farmor spelade data och allt vad vi brukade göra, alltid lika mysigt.

Tisdagen vaknade jag upp hos farmor och farfar, åt frukost och sen åkte farmor och bada, så satt jag och farfar i köket och lyssnade på musik och snackade, sen kom min storebror och farfar och han satt och diskuterade om nnått med rondeller?

Sedan kom mamma och hämtade mig och Charlie och vi fortsatte då vidarte till ilsbo, jag har fått ett litet jobb hos min morbror som städtant där ;) behöver ju lite pengar så det är bah åh ställa upp då!

Onsdagen så åkte jag o mamma på stan medan Charlie övningskörde, vi han handlde lite mat och såntdär.

Sedan så åkte vi hem när Charlie var klar, så packade vi och for upp till mormor och morfar i Sveg.

Där fick vi mat när vi kom fram, sen hittade jag även nya bästa vänner, nämnligen mormor och morfars små kattungar, blev så kär i dom! Men sen snackade vi lite, fikade lite, tittade på tv och sedan la vi oss.

Torsdagen så vaknade jag av att en unge smäller i dörrarna och stampar, på morgonen vid 8 när man är som gladast då..

men jag försökte somna om till 10, så gick jag upp och tog en macka, sen gick jag till mina bästavänner och busade lite. hiuhiu. Sen åkte vi till mina kusiner på vallen och hälsade på, söta kusiner.

träffade även morbror!

sen så åkte vi och handlade och när vi kom hem så fixade  mormor lunch, så åt vi det, sen åt vi glass. Sen började vi packa ihop och åka hemåt.

När vi kom hem så var det bara till för mig att börja packa, så jag tvättade och packade allt jag skulle ha med mig, sen somnade jag fort som bara den.

Fredagen så klev jag upp vid 8, åt lite, packade ner maten och begav mig till bussen som skulle ta oss ända till östersund. Den var stekhett i bussen, gick inte sänka värmen, men de fick vi leva med då.

bussresan gick hyffsat bra förutom aytt jag inte kunde sova alls.

När vi var framme så fick vi lunch, inte den godaste jag ätit, nej den gick inte ens ner.

men sen så gick vi till vandrarhemmet, packade in i rummen och sen så hade vi lite match genomgång, sedan åkte vi till Jämtkraft Arena och lirade lite, spelade 2-2 mot Jämtland/Härjedalen, vilket var ett helt okej resultat.

efter matchen som var slut ca 20, så åkte vi till ett hotell och åt mat och kollade på Idol. Sen åkte vi tillbaka till vandrarhemmet, fixade oss lite och la oss och sov.

Lördagen var det väckning klockan 7, sen gick vi och åt frukost 07.15 efter frukosten så började jag packa ihop sakerna, sen klockan 09 gick vi på en liten promenad för att piggna till.

klockan 10 var det lunch, sedanhade vi matchgenomgång sen åkte vi till Arenan igen,

hade god tid på oss, så vi lirade och lekte lite.

sen började allvaret.

Vi låg under mot Medelpad efter 2 minuter, då stod det 0-1 till dom,

men sen fick vi lite mer grepp om matchen och hann innan slutsignalen sparka in 4 mål. 4-1 slutade matchen som tur var, vilket gjorde oss till gruppvinnare.

L gjorde illa sig vilket kändes i mitt hjärta, då hon skriker, skakar och gråter så är de inte bra.. det var någonting med knät men hon sa att det gick bra när paniken hade börjat gått ur henne, hoppas inte det var något allvarligt bara.

men efter matchen så kollade jag och pappa lite på killarnas match, men de va inget att se för dom förlorade båda matcherna med 2-4.. uruselt..

så jag och pappsen åkte på china och åt, sedan åkte vi hemåt, mätta och belåtna.

vi var hemma vid 22, så orkade jag titta lite på tv, sen slocknade jag direkt.

 

kanske ska meddela att jag inte fick stå en enda minut av dom där två matcherna men det har varit kul att få vara med gruppen som är 1 år äldre, man ser vilken skillnad det är på spelet.

 

Och Idag då, vaknade kl 7, kändes värdelöst, vart arg och tvingade mig själv att sova igen.

vaknade 11, klev upp, satt på en stol en timme och sen städae jag rummet. har inte varit min dag idag,

vid 5 eller nått kom amanda och marcus och spelade mario med mig, sen gick vi till hallen och kollade när grabbarna spelade lite innebandy, sen gick vi hem, kollade på ''vem kan slå filip och fredrik'' sen så åkte amanda o marcus hem, så satt och kollade lite till, sen hamnade jag här och NU ska jag lägga mig. lägger in bilder när jag har orken.

 

För imorgon börjar cp skolan som jag´hatar och vill aldrig gå tillbaka till. mår såp sämst där fast försöker vara glad, de roliga är nog att ingen mäårker nått.

hehehe.

GODNATT!

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards