LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under oktober 2013

Av Evelina - 14 oktober 2013 00:30

Har inte hänt så himla mycket sen jag bloggade sist, eller så har det hänt en jävla massa saker. Vet inte riktigt själv.

   Sist jag skrev var för nästan 2 veckor sedan, under dom veckorna har jag..? vad har jag gjort?

på torsdagen den 3 oktober så gick jag i skolan & spelade jag innebandy vad jag vet iallafall, fredagen, vet inte vad jag gjorde då, var hemma bara tror jag.

Lördag och söndag var jag med min älskade farmor och farfar och myste, åt god mat, god efterrätt, spelade spel och kikade på tv. Så himla skönt var det, skulle kunna vara där varje dag. Skulle kunna vara var som helst förutom hemma. 


På måndagen bestämde jag mig för att NU ska jag gå i skolan VARJE DAG tills jullovet. 

Det gick bra, på måndag, tisdag, onsdag, då gick det riktigt bra, men onsdagseftermiddag kände jag mig konstig,

hela kroppen skakade på mig, fick väldigt jobbigt och andas,

sen på kvällen bröt det ut totalt, jävla ångest. Fick en riktig ångestattack och  vet inte alls vad som hände med mig. Men jag vet att om mamma inte hade kommit hem när hon gjorde så har jag nog inte varit här nu, gud så jag satt och planerade saker då.

Iallafall så grät jag ut lite i mammas famn sen la jag mig, sov i 4 minuter innan jag vaknade och bara skakade, hela jag skakade, så himla obehagligt. Mamma satt med mig tills jag somnade igen, älskade mamma. 

   Bestämde mig för att inte gå på torsdagen, alldeles för jobbigt. 

Mamma pratade med mentorn och hon skulle fixa det. Vilket hon också gjorde, på ett bra sätt!

Under torsdagen så pluggade jag, var inställd på att göra spanskaprovet på fredagen. Något annat gjorde jag inte på torsdagen för jag var helt utmattad, eller jo, jag spelade innebandy, som varje torsdag.


Väl när fredagen var kommen så ändrade jag mig, ville inte göra spanskaprov så jag sket i det och ska göra det på onsdag istället.

Annars var väl fredagen sådär, var väldigt trött och kände mig näst intill död.


På fredagkväll lyxade jag och pappa till det med fotboll och fruktsallad, sedan somnade jag i skaplig tid tror jag.


I lördags så vaknade jag rätt sent, tror klockan var 12.30 innan jag klev upp, då duschade jag och pluggade, pluggade och pluggade. 

Sedan gjorde jag mig iordning eftersom jag skulle iväg på middag med Enångers IK. dom bjöd på mat och gratis är väl alltid gott även om maten kanske inte var så god ändå.. 

Fick träffa min efterlängtade älskade Julia också, som jag saknat henne, det är sjukt! 

Men det var en skön känsla.

var iallafall i stan mellan 20-23, sen åkte jag hem och somnade påengång när jag väl var hemma. 


Igår/Idag (söndag) så klev jag upp vid 11, städade lite i köket och sen satte jag mig och pluggade igen, måste klara provet!!


Iallafall så har jag inte gjort nått annat idag, pluggat, städat och lagat mat, som den vuxna människa man är...

Aja, kollade iallafall på Bron med pappa nu ikväll och åt fruktsallad igen.

Aja, eftersom jag sov middag mellan 16.30-19 så är jag inte sådär supertrött. men ska lägga mig ändå och försöka sova lite :)

Imorgon är det som vanligt en kort dag mellan 12.40-13.55 sen ska jag hem och nöta mera spanska. kommer vara hjärntvättad på spanska sen, så jävla mycket saker man måste kunna. 


Nä nu ska jag lägga in lite bilder i ett nytt inlägg för annars blir detta överdrivet långt.

godnatt :*

Av Evelina - 2 oktober 2013 22:07

- riktigt jobbig period just nu. går under ett tag. hej.

Av Evelina - 2 oktober 2013 21:45

Dagens låtVeronica Maggio – Va kvar

Dagens frisyr: vågigt

Dagens smink: mascara, ögonbryn, eyeliner

Dagens klädsel: leggings, linne & tjocktröja, underkläder
Dagens roliga händelse: inte ett jävla skit.
Dagens planer: deppa sönder

Dagens vill ha: hjärnceller
Dagens saknad: julia och henriette

Dagens drog: musik

Dagens tråkigaste: bråk
Dagens finaste: ingen
Dagens måste: sova

Dagens dricka: mjölk, cola
Dagens köp: inget
Dagens mat: korv och strips
Dagens kärlek: ingen.
Dagens mående: ledsen

Dagens skratt: med lina & issa när vi mötte john

Dagens tanke: ryck upp dig.
Dagens irritationsobjekt: alla jävla människor

Dagens smycke: vanliga halsbandet och armbandet
Dagens just nu: bloggen, musik, smsar
Dagens önskan: att jag var äldre och mer förståndig

Dagens längtan: tills vi åker till storebror!

Av Evelina - 1 oktober 2013 22:00

Klockan är: 21.54
Ditt namn: Evelina
Födelseår: 1996
Ditt födelseställe: Hudiksalls bb
Spelar du något instrument: inte nu
Ligger Skåne i Sverige: ja
Har du några danska släktingar: nej
Dina första tankar när du vaknar: åh nej bara lite till!
Är du hungrig: nej
Vart befinner du dig just nu: på mitt rum
Vart bor du:  näsviken
Är du singel: ja

Vilket land kommer du ifrån: sverige
Din mobiltelefon: vad äre med den?
Låt just nu som jag lyssnar på just nu: tyler ward- try
Antal timmar sömn inatt:  5
Vem är snyggast: liam hemsworth
Vem vill du ha just nu: ingen.
Höger eller Vänsterhänt:  höger
Sängdags: när jag är trött
Brukar du svara på kontaktannonser:  nej
Åsikt om jultomten: finns inte
Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja: vet inte
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig: Emelie
Pepsi eller Coca Cola: cola!!!
Mjölk i kaffet: ja
Sjunger du: bara för mig själv
Har du varit kär: ja
Är du kär nu: nej
Den starkaste du vet: linn 
Vill du gifta dig: ja
Kommer du överrens med dina föräldrar: ja
Vad vill du arbeta med när du blir stor: psykolog eller fotboll
Din hårfärg och frisyr: blondt och jävligt
Skorna du hade på dig idag: converse
Kläder du hade på dig idag: tights, linne, shorts, underkläder och kofta
Vad har du på dig nu: mjukisbyxor och tjocktröja & underkläder
Favoritfärg på kläder: svart/vit/grå
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu: dom jag har
Har du rosa kamouflage-kläder: nej!
Tatueringar du har: inga
Piercingar du har: ett i varje öra
Har du glasögon: ja men använder ej
Hur ser din plånbok ut: svart med monkigubbar på
Din perfekta Pizza: beror på vad jag e sugen på

Favoritårstid: sommar
Favoritmat och dryck: vet inte & cola! 
Favoritämne i skolan: mediaproduktion
Choklad el. vaniljglass:  choklad
Gillar du när det åskar: nej!

Vad köpte du senast: chokladboll
Hur svarar du i telefonen:hej de är evelina
Hur svarar du i mobilen:  hallå, hej det är evelina
Vem ringde senast till dig: Storebror
Sov du ensam inatt: ja
Ätit sushi den senaste månaden: usch nej
Blivit slagen den senaste månaden: nej
Klockan nu: 21.59

Av Evelina - 1 oktober 2013 21:41

SENASTE
1. Kompisen du träffade:  var dom i klassen
2. Personen du pratade I telefon med: Johanna 
3. Du fick SMS av: Julia
4. Du kramade: Mamma

IDAG
5. Kläder: tights, underkläder, linne, shorts, kofta 
6. Bättre än igår: inget var bättre än igår.

IMORGON
7. Är det: onsdag den andra oktober 
8. Planer: gå i skolan, ut och gå.
9. Något tråkigt som händer imorgon: läxförhör.

FAVORIT
10. Nummer: 1, 13. 
11. Färg: svart
12. Årstid: sommar

RANDOM
13. Saknar du någon?: ja det gör jag
14. Humör för tillfället?: åt helvete arg och ledsen.

FRÅGOR OCH SVAR
15. Det första du gjorde I morse?: vaknade
16. Vad åt du sist?: glass
17. Vad irriterar du dig på?:  lögnare
18. Tror du på distansförållanden?: jadå om båda är trogna och villiga.
19. Vem tänker du på just nu?: juliaaa
20. Tror du att personen tänker på dig med?: nä hon sover nog hahah 
21. Vart reste du sist?: senaste resan var hem.
22. Vad gjorde du igår kväll?: pluggade
23. Liknar du din mamma eller pappa?: mamma 
24. Ler du ofta?: kanske
25. Välj en, kärlek, skönhet kreativitet?:  kärlek
26. Önskar du dig något när du ser en fallande stjärna?: ja.
27. I vems säng sov du i igår natt?: min egna älskade underbara säng
28. Vilken färg har din tröja?: grå

SORG
29. Har du någonsin gråtit tills tårarna tagit slut?: det har känts som så iaf
30. Har du någonsin gråtit dig till sömns?:  ja
31. Gråter du när du skadar dig?: ibland

GLÄDJE
32. Är du en glad person?: ibland 
33. Vad gör dig glad?: fotboll
34. Önskar du att du var lyckligare?: är väl glad för vad jag har liksom.
35. Är lycka överskattat?: nejdå
36. Kan musik göra dig glad?: ja

KÄRLEK
37. Har någon annan än din familj sagt "Jag älskar dig"?:  ja
38. Har du någonsin sagt "Jag älskar dig" och menat det?: ja
39. Har du en flick/pojkvän?: nej
40. Är du nöjd med det?: nej
41. Är du kär?: nej

HAT
42. Vem hatar du verkligen?: breivik
43. Har du någonsin gjort en hat-lista?: haha när jag var liten0
44. Är du en mobbare?: nej det hoppas jag inte
45. Har du varit så arg på någon så du börjat gråta?:  ooohja!
46. Har du blivit sviken någon gång?: ja

SKOLAN
47. Gillar du skolan?: ibland
48. Favoritämne?: mediaproduktion
49. Värsta ämne : matte
50. Är skolmaten godare än på din tidigare skola?: NEJ!

Av Evelina - 1 oktober 2013 21:32

Vad heter du i andranamn? Marie
Har du några fobier, isåfall vilka? Småkryp, våldtäktsmän mm.
Vilken ögonfärg har du? grön/blå
När strulade du med någon sist? för typ 2 v sen
Hur många har du strulat med? de vet jag inte!

Vad ville du bli när du var liten? polis
Vilket är det finaste tjejnamnet du vet? linn, sara, linda
Vilket är det finaste killnamnet du vet? melwin
Vilken hårfärg hade du aldrig kunnat tänka dig? någon skrikfärg

Har du varit med på tv? tror inte de
Är du blyg? ibland
Vilket är ditt drömyrke? fotbollsproffs
Hur skulle du beskriva din klädstil? slapp
Vad har du för mobiltelefon? iphone 4

Vad skulle du vilja ha just nu? värme
Vad äcklar dig? det finns alldeles för många såna saker
Hur ser drömkillen ut? som liam hemsworth
Hur många har du varit tillsammans med? ingen aning

Har du sårat någon med flit? kanske när jag var mindre
Vill du ha tillbaka ditt ex? för några veckor sedan, ja, men inte nu längre!
Vad står det i ditt senaste inkomna sms? "I will :p"
Vad har du för bakgrund på mobilen? På storebror och Julia!
Skulle du vilja vara känd? nej

Vilken linje/klass går du? samhälle 12b
Vilket är ditt favoritskolämne? mediaproduktion
Vad är det mest romantiska någon gjort för dig? haha vet inte
Gillar du romantik? jarå
Är du en bra flick/pojkvän? det vet jag inte

Av Evelina - 1 oktober 2013 21:20

äckeltisdag idag, hatar tisdagar, så meningslösa!!!


Kunde inte alls somna inatt så var lite grinig imorse..

klev upp 06.45, fixade mig och blabla, åkte till skolan och hade digitalt skapande, jag och johanna försökte spela in ljud till filmen men vi bara skrattade hela tiden..


Efter det så hade vi lunch i 1 h 15 minuter.

sen hade vi svenska och då höll vi på med en argumentation. 

sen hade jag mitt svenskaprov som jag gruvat mig för i en vecka.. 

men det gick jättebra, oväntat bra. så då blev det en sten mindre.

Efter det så hade vi matte, i typ 20 minuter, sen slutade vi, då fick jag vänta på min buss i 40 minuter, iskallt ute vare åh.

och sen när jag satt på bussen så kommer det typ 100 människor till så bussen blir proppfull och jag börjar må jätte illa iochmed att jag bara åt en chokladboll till lunch..

menmen, när jag kom hem så hade mamma fixat mat åt mig så jag åt på en gång, sen tittade jag på massa saker från när jag gick i skolan när jag var mellan 8-9 år. haha var så jävla kul att se hur jag stavade.

hade skrivit en mening : "Nu blev klåkan myket nu moste hon såva"


Whatever, sen somnade jag i typ 1 timme, sen åt jag igen för jag fortfarande var svinhungrig.

sen kollade jag på tv lite och har försökt att plugga men det går verkligen inte.

sen kom soc och då var hela kvällen förstörd.

massa tjafs och bråk och jag vill bara dränka mig i sprit för att förtränga allt.

menmen, nu ska jag väl försöka plugga lite till så jag kanske kan lite inför läxförhören imorgon...


     


Av Evelina - 1 oktober 2013 21:07

Dagens låtVeronica Maggio – Va kvar

Dagens frisyr: plattat o utsläppt

Dagens smink: mascara, ögonbryn, eyeliner

Dagens klädsel: tights, shorts, linne & kofta
Dagens roliga händelse: att läsa igenom alla saker från när jag var 8 år..
Dagens planer: plugga

Dagens vill ha: självdiciplin
Dagens saknad: storebror

Dagens drog: musik

Dagens tråkigaste: ingen träning:(
Dagens finaste: sabina <3
Dagens måste: plugga

Dagens dricka: mjölk, cola
Dagens köp: chokladboll
Dagens mat: pasta med skinksås
Dagens kärlek: ingen alls
Dagens mående: sur o grinig

Dagens skratt: åt min stavning när jag va 8 år

Dagens tanke: SNAAART!
Dagens irritationsobjekt: skolan!

Dagens smycke: vanliga halsbandet och armbandet
Dagens just nu: bloggen, musik, pluggar & smsar
Dagens önskan: att jag fixar matteprovet!!!

Dagens längtan: tills vi åker till storebror!


Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards