LlLLASYSTER be true to who you are

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

vunnit över en rädsla.

Av Evelina - 14 januari 2012 22:38

Ja, tänkte sätta mig och skriva ner fredagens äventyr med lite detajler.

började med att jag klev upp klockan 6. åt frukost, klädde på mig och lite sånt,

klockan 7 kom bussen och där på satt Linn.

vi åkte vidare mot Ljusdal och Slottegymnasiet.

SYVEN på våran skola hade sagt att bussen stannade utanför gymasiet, men där vi skulle kliva av fanns de ingen skola,

och amatörar som vi är följde vi efter nå tanter..

vilket resuterade att vi kom vilse.

så vi fick vända och gå samma väg tillbaka, sen började jag känna igen mig eftersom jag åkt till gymnasiet för att träna,

så där gick vi, klockan var för mycket.. vi skulle vara där klockan 8. sist vi kollade på klockan var den 08.30

men vi gick dit, sen måsta vi ju hitta till själva pogrammet DJURVÅRD som låg i en egen byggnad. 

Vi fick fråga några städtanter som fick visa oss ut till den byggnaden,

när vi var där dum och trött som vi var så trodde vi att vi skulle vara med en hel klass så vi ville inte gå in.. vigick runt ett tag och sen gick vi in iallafall, där mötte vi en tjej som skulle ta hand om oss.

började med att hon visade oss runt hos djuren, hamstrar, råttor, marsvin, kaniner, möss, fåglar, ormar, spindlar, grodor, leopardödlor, syrsor, fiskar, sköldpaddor, vandrande pinnar m.m

sedan finns det ett schema uppsatt på väggen där det står vad man ska göra åt varje ''art''

hos marsvinen skulle spån och halm bytas ut,

vatten skulle fyllas på, djurens ''toaletter'' skulle städas, Hö skulle fyllas på, mat skulle ges, massa sånt.

men vi fick även klappa och hålla i djuren.

Vilken otrolig känsla!

vi fick hålle i 6 dagars gamla möss, såg ut som små små små grisungar, dom hade inte ens öppnat ögonen än.

12 ungar hade kommit. och dom var ungefär lika stora som tummens överdel.

sjukt söta var dom.

vi höll på till klockan 12, sedan tog vi lunch, eller ja, en drickyoghurt och roskakor blev min och linns lunch,

sedan gick vi tillbaka och knäppte kort på djuren.

sen på eftermiddagspasset så skulle vi ge dom färsk mat, så vi fick stå och skära grönsaker och sånt och sedan ge till dom,

när det drog sig mot på dagen och schemat skulle vi mata ormungarna.

och när man skulle mata dom fick man en ''fiskplatta'' och en pincett.

då delade man små bitar av fiken och sträckte den framför ormen, och dom tuggade i sig, var rätt roligt.

sedan sist av allt skulle vi plocka in vildkaninerna in till deras burar.

inte det varmaste och lättaste, men vi fixade det.

och JAG, lilla livrädda jag höll i en ORM, en SPINDEL, och en LEOPARDÖDLA!


men nu ska jag lägga in lite bilder så dethär inlägget får lite färg.


TRYCK PÅ MINIATYRERNA FÖR ATT SE EN STÖRRE BILD-

                                               


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 28 september 2016 14:04

Vem: Pussade du sist?  Adde  Tänker du på? Oliver Finns alltid där för dig? Sabina Förlåter du Aldrig? - j. Pratade du med å msn sist? ingen aning! Ringde dig sist? Pappa Skrev det 9:e smset till dig? Adde Önskar du var med nu? Sabina...

-.

Av Evelina - 26 augusti 2016 10:46

SENASTE: Dryck: kaffe Telefonsamtalet: mamma SMS: Julia Sång du lyssnade på: miriam bryant - stationen Gången du grät: några dagar sedan   HAR DU NÅGONSIN: Dejtat någon två gånger: dejtar inte Har någon varit otrogen mot dig: inte h...

Av Evelina - 1 juli 2016 13:10

OM DIG namn - Evelina Fredin. bor - Hudiksvall syskon - en storebror ålder - 20 född - 96 ögonfärg - grön/blå längd - 1.66 skostorlek - 38-39 höger- eller vänsterhänt - höger stjärntecken - tvilling hårfärg - blont/brunt födelseort - ...

347

Av Evelina - 27 maj 2016 13:39

347 Frågor1. Vad heter du? Evelina2. Vad kallas du? Ewwe, älskling3. Vad vill du bli kallad? Evelina, ewwe eller älskling.4. Födelsedatum? 7 juni 19965. Stjärntecken? Tvilling 6. Lunar? Nej7. Msn? Ja när det fanns8. Helgon? nej9. Vart bor du? Hudiksv...

Av Evelina - 29 april 2016 12:24

Namn: EvelinaFödelsedag: 7 juniHemstad: NäsvikenÖgonfärg: BlågrönaHårfärg: just nu - blond med bruna slingorLängd: 166 cm   Högerhänt/vänsterhänt: HögerhäntCivilstatus: FörhållandeStjärntecken: TvillingSkostorlek: 38-39Är dina föräldrar skilda: N...

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards