LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Evelina - 14 januari 2012 22:38

Ja, tänkte sätta mig och skriva ner fredagens äventyr med lite detajler.

började med att jag klev upp klockan 6. åt frukost, klädde på mig och lite sånt,

klockan 7 kom bussen och där på satt Linn.

vi åkte vidare mot Ljusdal och Slottegymnasiet.

SYVEN på våran skola hade sagt att bussen stannade utanför gymasiet, men där vi skulle kliva av fanns de ingen skola,

och amatörar som vi är följde vi efter nå tanter..

vilket resuterade att vi kom vilse.

så vi fick vända och gå samma väg tillbaka, sen började jag känna igen mig eftersom jag åkt till gymnasiet för att träna,

så där gick vi, klockan var för mycket.. vi skulle vara där klockan 8. sist vi kollade på klockan var den 08.30

men vi gick dit, sen måsta vi ju hitta till själva pogrammet DJURVÅRD som låg i en egen byggnad. 

Vi fick fråga några städtanter som fick visa oss ut till den byggnaden,

när vi var där dum och trött som vi var så trodde vi att vi skulle vara med en hel klass så vi ville inte gå in.. vigick runt ett tag och sen gick vi in iallafall, där mötte vi en tjej som skulle ta hand om oss.

började med att hon visade oss runt hos djuren, hamstrar, råttor, marsvin, kaniner, möss, fåglar, ormar, spindlar, grodor, leopardödlor, syrsor, fiskar, sköldpaddor, vandrande pinnar m.m

sedan finns det ett schema uppsatt på väggen där det står vad man ska göra åt varje ''art''

hos marsvinen skulle spån och halm bytas ut,

vatten skulle fyllas på, djurens ''toaletter'' skulle städas, Hö skulle fyllas på, mat skulle ges, massa sånt.

men vi fick även klappa och hålla i djuren.

Vilken otrolig känsla!

vi fick hålle i 6 dagars gamla möss, såg ut som små små små grisungar, dom hade inte ens öppnat ögonen än.

12 ungar hade kommit. och dom var ungefär lika stora som tummens överdel.

sjukt söta var dom.

vi höll på till klockan 12, sedan tog vi lunch, eller ja, en drickyoghurt och roskakor blev min och linns lunch,

sedan gick vi tillbaka och knäppte kort på djuren.

sen på eftermiddagspasset så skulle vi ge dom färsk mat, så vi fick stå och skära grönsaker och sånt och sedan ge till dom,

när det drog sig mot på dagen och schemat skulle vi mata ormungarna.

och när man skulle mata dom fick man en ''fiskplatta'' och en pincett.

då delade man små bitar av fiken och sträckte den framför ormen, och dom tuggade i sig, var rätt roligt.

sedan sist av allt skulle vi plocka in vildkaninerna in till deras burar.

inte det varmaste och lättaste, men vi fixade det.

och JAG, lilla livrädda jag höll i en ORM, en SPINDEL, och en LEOPARDÖDLA!


men nu ska jag lägga in lite bilder så dethär inlägget får lite färg.


TRYCK PÅ MINIATYRERNA FÖR ATT SE EN STÖRRE BILD-

                                               


Av Evelina - 14 januari 2012 19:25

godkväll på er :)


Sitter just precis nu i mitt ISKALLA nystädade rum.

helt otroligt att man kan röra sig fritt i rummet utan att kliva på massa saker som ligger på golvet,

- smink här, träningsväskor där, papper lite här och var-

känns åthelvetes skönt ska jag säga :)

ja och som ni kanske redan förstått så har min lördag bestått av städning.

har varit skönt att vara hemma och hjälp till.

Ska snart föra över bilder från min kära iphone till datorn och berätta för er om gårdagen.

men innan det ska jag berätta lite om hur första veckan har varit i skolan och sen efter skolan.


Måndag - längsta dagen på veckan, mellan 08.20-15.50 Fungerade skapligt bra, nackdelen är nog att ha så sjukt många lektioner med åttorna. det suger. men ja, iallafall så fick vi en historiauppsats att skriva, om tiden innan första världkriget, var inte det lättaste men jag försökte. sen hade vi 80 minuters spanska lektion, och den gick väl lite sämre än förväntat, att dom ska börja med att ge oss massa uppgifter, jag förstår inte!

iallafall så fick vi sluta 10 minuter tidigare, WOW BIG DEAL..? nä. var iallafall skönt att komma hem, konstigt nog så somnade jag inte:o?

Gick iallafall till fritidsgårn vid 18.30 och spenderade kvällen där med annie :)

Sen gick jag hem, dushade och la mig och kollade på film :)


TISDAG: tisdagen var en bra dag den veckan, mins dock inte vad vi hade för lektioner på morgonen men jag vet iallafall att efter lunchen så hade vi syslöjd, sen du vart bildlektionen inställd och idrotten framflyttad, så vi slutade över en timme tidigare. sjukt skönt var det! När jag kom hem från skolan var jag hängig, ont i kroppen och halsen, på kvällen hade jag feber. så de va bara till att sova.


ONSDAG: hade fortfarande feber så jag fick inte gå till skolan, rätt synd endå eftersom det suger att ligga hemma i sängen och ha ont. så ja, de va min dag de..


TORSDAG: så trotsade jag min feber och gick till skolan ändå. Och så smart som jag är så är jag med på idrotten när jag hade feber. typiskt att jag aldrig kan lyssna på vad andra säger när de gäller att träna.

vi slutade iallafall 13.15 på torsdagen, så när jag kom hem vet jag inte ens vad jag gjorde, de va så längesen, men jag sov säkert och åt mat och gjorde nått annat.


FREDAG: var jag inte i skolan, var och kollade på ett gymnasium i LJUSDAL. ni får snart läsa hur det var och vad jag kollade på för linje.


ska försöka blogga mer om dagarna om jag hinner, men inget jag lovar :)  

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards