LlLLASYSTER be true to who you are

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Jag saknar dig min fina ängel! VILA I FRID

Av Evelina - 15 september 2013 23:11




  19960630

  20121120

 

 

"Vi tänder ett ljus för att du ska hitta hem"

ljusen brinner fortfarande, i hopp om att du ska hitta hem,

dom har brunnit i snart 10 månader, men du har fortfarande inte kommit hem.

Du kommer aldrig att komma hem heller.

Att tiden läker alla sår är redan bevisat att det inte stämmer, för varje dag så rivs minnena med dig upp, och jag faller tillbaka. 

Jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag lät detta hända. 

Att jag inte kunde göra något, jag visste inte ens.

Jag önskar att du bara sa något, att du inte orkade mera. Jag hade börjat kämpa extra mycket, jag hade kämpat åt dig, jag hade gjort allt. 

men nu är det för sent, så jävla mycket försent!

den 21 november 2012 fick jag det värsta beskedet jag fått i mitt liv. 

jag får fortfarande tillbakablickar från när jag satt där i klassrummet, skulle påbörja min andra mattelektion för dagen, onsdagen den 21 november 2012.

När två av mina lärare kommer in, ser lite halv nere ut, då kunde jag inte ana vad som hade hänt.

Dom började med att säga att något fruktansvärt hade hänt, då kände jag hur hjärtat började pulsera hårt, la ifrån mig telefonen, försökte att andas lugnt och tänka att det inte berör mig så hårt.

dom berättade att en person dött, 

och att några i min klass kände denna person.

Jag hörde att dom påpekade någonting om min by, sedan hörde jag ditt namn, ditt fina namn.

Dom påstod att du inte längre fanns kvar? varför stod dom där och ljög för mig? dom jävlarna. 

jag bröt ju ihop totalt, 

kunde knappt gå ut från klassrummet, bara skakade och grät.

kände hur alla stirrade på mig, varför var det ingen annan som gick? varför drog dom ut mig?

jag var nere hos skolsyster när jag började förstå, det var sant!?

han fanns inte längre, hon ringde till mina föräldrar men jag vägrade att åka hem, och veta att 20 meter, ner för en backe, där hade min fina granne hängt, död. 

Mina vänner mötte upp mig utanför, vi kramades, länge, ingen ville släppa taget, vi gick ut och tog lite luft, vi grät, jag måsta gå upp och hämta mina matteböcker som låg kvar i mitt klassrum.

Min lärare bad då om ursäkt för att hon sa det, hon trodde inte att jag skulle ta det så hårt. 

I början när dom kom in i klassrummet så förstod jag inte varför en av mina lärare stod så nära mig,

men sen förstod jag, hon behövde ju ta emot mig när jag bröt ihop.

återigen, 

hämtade mina matteböcker,

kände inga känslor alls samtidigt som alla känslor strömmade genom min kropp,

mötte några tjejer från klassen som bara kramade om mig, så länge, så hårt. dom tittade bekymrat på mig. 

Var jag verkligen så förstörd? syntes det så tydligt?

Jag gick några varv runt skolan, skrev i din bok, tände ljus i diakonen. gick och gick, försökte få ur mig några ord, ord som " jag är ledsen" "förlåt mig"

men det gick inte.

när jag gick upp igen mötte jag en annan av mina lärare, som bara gick emot mig och kramade om mig, hon var orolig över mig. Jag förstod ingenting då men sen fick jag förklarat för mig.

Mina tidigare beslut jag tagit i livet, synen på livet och synen på allt förändrades. 

Mina tankar snurrade runt, tankar som " jag saknar dig" "kom tillbaka" "vila i frid" och "VARFÖR?"

Jag har fortfarande dom tankarna, det snurrar fortfarande och jag blir fortfarande yr när jag gråter såhär mycket.

får ont i hela kroppen, men som om det skulle få dig tillbaka.

Nej, ingenting får dig tillbaka, ingenting och jag önskar att ingenting inte fanns. För jag saknar dig så mycket och jag vill verkligen att du ska vara här nu! 

Du är himlens vackraste ängel. Jag mår illa av tanken att du inte längre finns hos oss, 

att det om två korta månader och 5 dagar har gått 1 år sedan du tog ditt hemska beslut.

Människor säger att du har det så mycket bättre nu, jag vet inte om jag tror på det men jag hoppas att det stämmer, jag vet iallafall att du slipper känna smärta och slipper bli sårad.


Jag älskar dig, Vila i frid. min kära vän!



       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 28 september 2016 14:04

Vem: Pussade du sist?  Adde  Tänker du på? Oliver Finns alltid där för dig? Sabina Förlåter du Aldrig? - j. Pratade du med å msn sist? ingen aning! Ringde dig sist? Pappa Skrev det 9:e smset till dig? Adde Önskar du var med nu? Sabina...

-.

Av Evelina - 26 augusti 2016 10:46

SENASTE: Dryck: kaffe Telefonsamtalet: mamma SMS: Julia Sång du lyssnade på: miriam bryant - stationen Gången du grät: några dagar sedan   HAR DU NÅGONSIN: Dejtat någon två gånger: dejtar inte Har någon varit otrogen mot dig: inte h...

Av Evelina - 1 juli 2016 13:10

OM DIG namn - Evelina Fredin. bor - Hudiksvall syskon - en storebror ålder - 20 född - 96 ögonfärg - grön/blå längd - 1.66 skostorlek - 38-39 höger- eller vänsterhänt - höger stjärntecken - tvilling hårfärg - blont/brunt födelseort - ...

347

Av Evelina - 27 maj 2016 13:39

347 Frågor1. Vad heter du? Evelina2. Vad kallas du? Ewwe, älskling3. Vad vill du bli kallad? Evelina, ewwe eller älskling.4. Födelsedatum? 7 juni 19965. Stjärntecken? Tvilling 6. Lunar? Nej7. Msn? Ja när det fanns8. Helgon? nej9. Vart bor du? Hudiksv...

Av Evelina - 29 april 2016 12:24

Namn: EvelinaFödelsedag: 7 juniHemstad: NäsvikenÖgonfärg: BlågrönaHårfärg: just nu - blond med bruna slingorLängd: 166 cm   Högerhänt/vänsterhänt: HögerhäntCivilstatus: FörhållandeStjärntecken: TvillingSkostorlek: 38-39Är dina föräldrar skilda: N...

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards