LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under september 2013

Av Evelina - 14 september 2013 22:22

Det har varit en riktigt lång dag idag, har gått riktigt segt alltså!

klev ju somsagt upp strax efter 9 imorse,

satt vid datorn, åt gröt osv.

Sen åkte jag på träning vid 11.30

tränade mellan 12-13.30, sen åkte vi hem så satte jag mig och pluggade spanska,

så rätt som det är så går min spanskalärare och hennes barn förbi, så pratar vi lite och hennes barn klappar katterna och ludde, 

sen gick dom efter typ 20 minuter eller nått,

så gick jag åh badade,

försökte plugga lite mera men fattade inget, försökte mig på matten men förstod inget där heller.

skulle ju ha ätit med sanna ikväll också men jag orkade verkligen inte, har fetaste klumpen i magen och mår inte alls nå bra så jag sa ifrån..

ska försöka rycka upp mig lite snart.


städade iallafall mitt rum sen och kollade på massa foton sen jag var liten, 

ska visa er några som jag knäppte på snart.

är inte ett dugg trött heller fast jag egentligen är svintrött. Hur det nu går ihop det vet jag inte, men så är det iallafall.

Ja det var väl allt jag hade nu, 

kanske kommer med några listor sen igen bara för att fördriva tiden lite extra..

blev plötsligt supersugen på chokladbollar men nej, inget sånt ska vi ha.

           

Av Evelina - 14 september 2013 19:11

Blir faktiskt rädd, när jag tänker på hur många människor man vetat av som man har mist i livet,

hur många människor som mist sitt egna liv.

Den tunga känslan av ensamhet, saknad och oförståelse.

   Jag funderar fortfarande på varför människor lämnar oss,

varför människor får så jävla tuffa utmaningar att dom inte orkar med det själv.

Jag blir förvirrad varje dag, vet ärligt inte hur jag ska ta mig någonstans för var jag än går så vet jag vart saker hänt, att människor mist livet bara några meter ifrån mig..

Jag tänker varje gång när jah går att i det där huset mitt emot hängde hon sig själv pågrundav att dendär förbaskade jävla cancern hade kommit tillbaka, i sitt egna garage, att hennes man hittade henne död. Jag tänker fortfarande på när jag mött henne när hon varit ute med sina hundar, hon har lett stort och aldrig sett uppgiven ut. 

Men hon orkade inte kämpa mera, jävla jävla jävla cancer, jag hatar dig!


Min andra lilla tjej bara gatan nedanför, lilla fina tjejen som slutade andas efter 2 månader i livet. Att få se föräldrarna totalt förstörda, att en tjej på 2 ynka månader bara ska förlora livet utan att hinna uppleva någonting.


och min kära Simon, min gamla klasskamrat, konfirmationsvän och fina vän. 

som inte längre stod ut med livet, utan lämnade det hastigt hängandes i sitt rum..

ingen förstod riktigt och ingen var nog beredd på att det skulle hända, inte just då.

Jag önskar att alla bara slapp såna jobbiga upplevelser.

jag önskar att det värsta som kunde hända var att man blev sjuk, men att man inte kunde dö, utan man kunde bara bli frisk.


jag önskar verkligen att livet var enklare.


Av Evelina - 14 september 2013 10:00

Har ju inte gått så himla bra att ladda upp bilder senaste tiden men nu funkar det som vanligt så bjuder på lite bilder längre ner i inlägget.


Ja i torsdags var jag hemma från skolan, det behövdes verkligen så jag fick andas ut lite.

Spelade innebandy med pappas jobbarkompisar sen på kvällen, ramlade och slog armbågen så har ett inte så jävla skönt blåmärke där nu, men de är väl så man kommer se ut efter varje torsdag...

Efter det så åkte jag hem och tänkte sova men det gick ju såklart inte..

jaja, åkte till skolan igår(fredag) och var där mellan 08-14.30 gjorde inte så vettiga saker men saksamma. 

Sen hämtade mamma mig så åkte vi och handlade för vi skulle äta tacos.

sen åkte vi hem, då sov jag i nån timme och sen åt vi mat,

sen satt vi framför tv'n hela kvällen, kollade på speeders, cops x2, sen kollade vi på I rymden finns inga känslor, och tillsist Maria Wern - inte ens det förflutna. 


Vilket inte var mitt smartaste drag för jag var livrädd under hela filmen och hela kvällen, så då fick pappa sova nere i min säng så jag fick sova uppe där ingen kunde mörda mig. 

ja så var det, livrädd alltså!


haha, vaknade iallafall nu för typ 1 timme sen, 

sitter och lyssnar lite på musik innan jag ska äta gröt, sen ska jag iväg på träning, 

sedan ikväll ska jag och Sanna äta på hotchili, 

imorgon ska jag vara med linn och sen äre skola igen..

helgerna går så himla fort, men är glad att dom finns iallafall, haha!

         

Av Evelina - 12 september 2013 17:19

alltså dör såfort jag hör sara sangfelt eller kevin walker sjuka,

gudomligt!


Av Evelina - 11 september 2013 21:35

HUR
Svarar du i telefonen: Hej de är evelina/ hallå
Gör du när du är kär i fel person:  försöker glömma
Tycker du om gul-bil-leken: nej 
Mycket pengar har du i plånboken just nu: typ 100 kr löst
Mycket är klockan: 21.36
Många kontakter har du på msn: haha msn.. jadu de va längesen jag kollade där 
Spenderar du en regnig dag bäst: på fotbollsplanen


VEM
Är ditt 10:e sms ifrån och vad står där? från julia & de står : aa vi har ju två skivor:)
Pratar du med på msn just nu? ingen
Ringde dig senast? nå försäljare
Pussade dig senast? ingen aning 
Vill du kasta en sten i huvudet på? de e många de
Saknar du mest just nu? simon
Ska du träffa imorgon? alla i klassen
Sov du med senast? ingen aning
Vem fick du senast sms av? sabina


JA- OCH NEJ-FRÅGOR
Cyklat utan händerna: ja
Gråtit en hel natt: ja
Druckit så du spytt: ja
Åkt vattenskidor: försökt
Åkt rullstol: ja
Gjort en bakåtkullerbytta: ja 
Köpt lösgodis för över 50 kr: ja 
Haft träningsvärk: ja
Önskat att du var det andra könet: ja
Föreställt din kompis i rosa kanindräkt: nej

Av Evelina - 11 september 2013 21:32

Vad är din mentala ålder ?

[x] Vet hur man kokar kaffe.
[x] Tvättar kläder själv.
[x] Kan laga mat själv.
[ ] Tycker att politik är spännande.
[ ] Mina föräldrar och morföräldrar är intressantare än mina vänner.
Totalt: 3


[x] Går i skolan alla veckordagarna.
[ ] Har en penna med mig överallt.
[x] Har aldrig fått kvarsittning.
[x] Har sett talkshows.
[x] Vet vad nonchalant betyder utan att slå upp det.
[ ] Dricker kaffe minst 1 gång i veckan.
Totalt: 4


[x] Vet hur man startar en diskmaskin.
[x] Kan räkna till 10 på ett annat språk.
[ ] När jag säger att jag ska göra något, så gör jag det.
[x] Föräldrarna litar på mig.
[x] Kan klippa gräset.
[x] Kan få vuxna att skratta utan att säga något dumt.
[ ] Kommer ihåg att vattna blommorna.
[/] Pluggar när jag borde.
[/] Lyssnar och tar till mig på lektionerna.
[x] Kommer ihåg att mata djuren.
Totalt: 7


[x] Kan stava till skicklighet utan att slå upp det.
[x] Kan städa upp efter mig.
[ ] Det första jag göra när jag vaknar är att dricka en cola light.
[x] Kan gå till en affär utan att köpa något jag inte behöver.
[ ] Förstår skämt första gången jag hör dem.
[x] Kan skriva fort på tangentbordet.
[ ] Har kommit på att vädret ändras varje timme.
[x] Kan se på någon het utan att tänka på sex.
[ ] Har kommit på att man måste vara 20 för att få ett jobb och tas på allvar.
Totalt:5

Jag blev 19 år gammal

Av Evelina - 11 september 2013 21:26

44 FRÅGOR DU TROLIGTVIS ALDRIG FÅTT PÅ EN GÅNG!


1. Det första du tvättar i duschen?

-håret.
2. Gillar du kaffe?

-nej
3. Hur mår du just NU?

-skapligt
4. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på?

-r
5. Berätta om din senaste dröm.

- minns den inte
6. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det?

- nej
7. Vad vill du ha just nu?

- ett liv
8. Har du räknat till 1000 någon gång?

-ja
9. Biter du i din glass eller slickar du bara på den?

-både och
10. Använder du smileys?

-ja
11. Har du träffat någon kändis?

-ja
12. Gillar du keso?

-ibland
13. Vilken låt hade du sist i huvudet?

- Hey ya - Amanda Fondell
14. Hur många länder har du besökt?

-Sverige, norge & Danmark
15. Är dina föräldrar stränga?

-lagomt

16. Skulle du kunna hoppa fallskärm?

-aldrig
17. Glittrar någonting i ditt rum just nu?

-nej jag tror inte de
18. Brukar du hyra film?

-nej
19. Var kommer du vara på lördag?

-på träning & antagligen hos linn
20. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY?

-nej
22. Vad åt du till lunch?

-ris
23. Har du lockigt hår?

-ja
24. När grät du senast?

-idag

25. Har du gått in i en vägg någon gång?

-ja
26. Favoritårstid?

-sommar
27. Vem höll du senast i handen?

-va nog julia
28. Sover du med TVn på?

-ibland
29. Tycker du att du är gammal?

-nä
30. Är du mörkrädd?

-ja
31. Gillar du ditt liv just nu?

-nja
32. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha?

-ja
33. Har du bra syn?

-ja
34. Var är dina föräldrar just nu?

- i nått annat rum
35. Vad har du på dig just nu?

-adidaskläder
36. Vad var det senaste du köpte?

-ingen aning

37. Hatar du mer än 3 personer?

nej de tror jag inte
38. Använder du sushipinnar?

-nej
40. Äger du ett vapen?

-nej
41. Gillar du ditt hår?

-nej
42. Gillar du dig själv?

-nja
43. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa?

-mamma
44. Hur ofta använder du MSN?

- aldrig någonsin längre!

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards