LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under september 2013

Av Evelina - 16 september 2013 21:44

Mina två absoluta favoriter,

det finaste jag har,

som får mig att kämpa,

att andas,

skratta även om det är jobbigt. 

dom starkaste jag har i mitt liv.

Mina förebilder, mitt allt.

   

Av Evelina - 16 september 2013 21:21

Dagens låtRasmus Seebach – Millionaer

Dagens frisyr: uppsatt i knut 

Dagens smink: mascara

Dagens klädsel: jeans, linne och adidaströja
Dagens roliga händelse: inget speciellt
Dagens planer: blogga, plugga & sova

Dagens vill ha: han tillbaka
Dagens saknad: julia
Dagens drog: musik

Dagens tråkigaste: regn och kallt
Dagens finaste: Julia!
Dagens måste: plugga
Dagens dricka: mjölk
Dagens köp: munk
Dagens mat: korvstrogan & ris
Dagens kärlek: ingen
Dagens mående: har varit bättre

Dagens skratt: med julia säkert

Dagens tanke: gör nått då!
Dagens irritationsobjekt: han!

Dagens smycke: vanliga halsbandet och ett armband

Dagens just nu: bloggen, musik 
Dagens önskan: att vi vinner mot th

Dagens längtan: match!

Av Evelina - 16 september 2013 21:12

Återigen måndag. 

sovit riktigt dåligt inatt, var längesen jag grät så mycket och så länge. 

tur att jag har min fina julia.


Gick och la mig vid 01 tiden, kollade på lassie, försökte sova men det gick verkligen inte. 

så låg vaken till 4 inatt, men sov till kl 10 sen så har fått iallafall 6 timmars sömn. 

pappa skjutsade mig till skolan eftersom jag började 12.40, 

så hade jag engelska, och där fortsatte jag på inlämningen. sen slutade vi och då åkte jag och pappa och handlade.

spöregnade ute gjorde de åh.

När vi kom hem så la jag mig och sov i 1 timme, sen åt jag, packade och bytte om, sen åkte jag till enånger på träning.

hade egen träning med pappa. Efter träningen så duschade jag, sen körde jag hem.

Väl hemma så fikade jag och kollade på idol och nu sitter jag här, sprängande huvudvärk och fryser. men ska försöka plugga lite iallafall..


blir nog inte så mycket bloggande från min del ikväll, men man vet aldrig. 

har tyvärr inga bilder från idag hellere.

Av Evelina - 15 september 2013 23:11




  19960630

  20121120

 

 

"Vi tänder ett ljus för att du ska hitta hem"

ljusen brinner fortfarande, i hopp om att du ska hitta hem,

dom har brunnit i snart 10 månader, men du har fortfarande inte kommit hem.

Du kommer aldrig att komma hem heller.

Att tiden läker alla sår är redan bevisat att det inte stämmer, för varje dag så rivs minnena med dig upp, och jag faller tillbaka. 

Jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag lät detta hända. 

Att jag inte kunde göra något, jag visste inte ens.

Jag önskar att du bara sa något, att du inte orkade mera. Jag hade börjat kämpa extra mycket, jag hade kämpat åt dig, jag hade gjort allt. 

men nu är det för sent, så jävla mycket försent!

den 21 november 2012 fick jag det värsta beskedet jag fått i mitt liv. 

jag får fortfarande tillbakablickar från när jag satt där i klassrummet, skulle påbörja min andra mattelektion för dagen, onsdagen den 21 november 2012.

När två av mina lärare kommer in, ser lite halv nere ut, då kunde jag inte ana vad som hade hänt.

Dom började med att säga att något fruktansvärt hade hänt, då kände jag hur hjärtat började pulsera hårt, la ifrån mig telefonen, försökte att andas lugnt och tänka att det inte berör mig så hårt.

dom berättade att en person dött, 

och att några i min klass kände denna person.

Jag hörde att dom påpekade någonting om min by, sedan hörde jag ditt namn, ditt fina namn.

Dom påstod att du inte längre fanns kvar? varför stod dom där och ljög för mig? dom jävlarna. 

jag bröt ju ihop totalt, 

kunde knappt gå ut från klassrummet, bara skakade och grät.

kände hur alla stirrade på mig, varför var det ingen annan som gick? varför drog dom ut mig?

jag var nere hos skolsyster när jag började förstå, det var sant!?

han fanns inte längre, hon ringde till mina föräldrar men jag vägrade att åka hem, och veta att 20 meter, ner för en backe, där hade min fina granne hängt, död. 

Mina vänner mötte upp mig utanför, vi kramades, länge, ingen ville släppa taget, vi gick ut och tog lite luft, vi grät, jag måsta gå upp och hämta mina matteböcker som låg kvar i mitt klassrum.

Min lärare bad då om ursäkt för att hon sa det, hon trodde inte att jag skulle ta det så hårt. 

I början när dom kom in i klassrummet så förstod jag inte varför en av mina lärare stod så nära mig,

men sen förstod jag, hon behövde ju ta emot mig när jag bröt ihop.

återigen, 

hämtade mina matteböcker,

kände inga känslor alls samtidigt som alla känslor strömmade genom min kropp,

mötte några tjejer från klassen som bara kramade om mig, så länge, så hårt. dom tittade bekymrat på mig. 

Var jag verkligen så förstörd? syntes det så tydligt?

Jag gick några varv runt skolan, skrev i din bok, tände ljus i diakonen. gick och gick, försökte få ur mig några ord, ord som " jag är ledsen" "förlåt mig"

men det gick inte.

när jag gick upp igen mötte jag en annan av mina lärare, som bara gick emot mig och kramade om mig, hon var orolig över mig. Jag förstod ingenting då men sen fick jag förklarat för mig.

Mina tidigare beslut jag tagit i livet, synen på livet och synen på allt förändrades. 

Mina tankar snurrade runt, tankar som " jag saknar dig" "kom tillbaka" "vila i frid" och "VARFÖR?"

Jag har fortfarande dom tankarna, det snurrar fortfarande och jag blir fortfarande yr när jag gråter såhär mycket.

får ont i hela kroppen, men som om det skulle få dig tillbaka.

Nej, ingenting får dig tillbaka, ingenting och jag önskar att ingenting inte fanns. För jag saknar dig så mycket och jag vill verkligen att du ska vara här nu! 

Du är himlens vackraste ängel. Jag mår illa av tanken att du inte längre finns hos oss, 

att det om två korta månader och 5 dagar har gått 1 år sedan du tog ditt hemska beslut.

Människor säger att du har det så mycket bättre nu, jag vet inte om jag tror på det men jag hoppas att det stämmer, jag vet iallafall att du slipper känna smärta och slipper bli sårad.


Jag älskar dig, Vila i frid. min kära vän!



       

Av Evelina - 15 september 2013 22:59

Den är jag:

[x] Har ett smeknamn
[] Är blyg
[x] Kan lyssna på samma låt flera timmar
[x] Kan spara pengar länge
[] Har alltid haft vänner
[] Har gått på simskola
[] Har bra ordning på mina grejjer .
[] Jag har haft massa tejp i mitt hår
[x] Kan gråta till film / musik
[x] Har blivit sviken av någon
[x] Har svikit någon
[x] Gillar att sporta

SUMMA: 7

Utseende:

[] Jag har långt hår
[x] Jag använder smink
[x] Har färgat håret fler än 2 gånger
[x] Har tyckt att jag är ful
[] Är lång
[] Jag bär alltid mode
[x] Har blandfärg på ögonen
[] Har Paris Hilton eller någon liknande som förebild
[x] Jag har färgat hår just nu
[] Jag har min vanliga hårfärg just nu

SUMMA: 5

Förhållanden:

[] Jag har kille/tjej
[] Jag är gift
[x] Jag är kär
[] Någon är kär i mig
[] På G med någon


SUMMA: 1

Övrigt:

[] Jag har fler än 5 bästa vänner
[x] Jag har mobil
[] Kan numret till fler än 10 pers i huvet
[] Kan sjunga när andra lyssnar
[x] Gillar att kolla på TV
[] Tar droger
[x] Dansat på mitt rum
[x] Varit på begravning
[x] Hoppat från en brygga
[] Namngivit en insekt jag hittat
[x] Rullat ner från en pulkabacke

SUMMA:6

TOTAL SUMMA:19 

0- 16, Du är onormal!
16- 22, Du är normal
22- 34 Du är ball!
34-38, Du är blajjig

Av Evelina - 15 september 2013 22:37

Förnamn: Evelina
Mellanamn: Marie
Efternamn: Fredin
(stad)Bor i: Hudiksvall
(stad)Föddes i: Hudiksvall
Födelse år: 1996
Födelse månad: juni
Födelse datum: 7
Mamma: ja sån har jag

Pappa: sån med
Syskon: & sån med
Husdjur: 4 st
Husdjurens namn: Ludde, Kexet, Svartsvans & Tusse
Skola: Bromangymnasiet
Stjärntecken: tvilling

Kinesiska stjärntecknet: inte en blekaste
Fyller nån känd person år samma dag som dig och isåfall vem: ingen aning
Trivs du hemma: jadå
Bor dina föräldrar ihop: ja
Vad bor ni i: i näsviken
Vem/Vilka bor hemma hos dig: mamma, pappa, djuren, jag & fosterbarn
Älskar du din familj vad som än händer: ja
Bråkar ni ofta hemma: inte med mig
Har du eget rum: ja
Vilken färg har du på din tapet: svart & vit
Har du affischer på din vägg: nej
Gillar du ditt/ert rum: ja
Vad har du för möbler på ditt rum: säng, sminkbord, nå hyllor, datorbord, bord till skrivaren, nattbord, tvbänk garderob.

FAVORITER
Mat: vet inte
Färg: svart
Djur: hund
Dryck: vatten
Klädes plagg: tights och tjocktröja
Land: vet inte
Väder: sol
Årstid: sommar
Månad: juni/juli
Skolämne: idrott & digitaltskapande
Tv-pogram: 112 på liv och död
Artist/skådespelare: Ellen berström! 
Film: the impossible
Affär: cubus
Sko sort: converse
Hårfrisyr: plattat


HATADE

Mat: fisk
Färg: orange
Djur: orm
Dryck: näringsdryck
Klädes plagg: vet inte
Land: vet inte
Väder: snö och jävligt
Årstid: vinter
Månad: januari
Skolämne: matte
Tv-pogram: vet ej
Artist/skådespelare: vet inte
Film: ingen aning där heller
Affär: vet inte, haha
Sko sort: dcskor
Hårfrisyr: nå fult


Snällast lärare: viktoria, veronica, caroline

Dummast lärare: k.
Snyggast i klassen: jadu
Fulast i klassen: j.
Snällast i klassen: alla är väl snäll på sitt sätt.
Dummast i klassen: de vet jag inte
Snyggast kompis: finns många såna
Fulast kompis: har ingen ful kompis
Snällast kompis: Julia, sabina
Dummast kompis: har ingen
Snyggast kändis: finns för många 
Fulast kändis: samma där
Snällast kändis: känner ingen kändis
Dummast kändis: -
Vad skulle du svara om din idol ringde: skulle bli helt uppivarv
 Är du singel: ja
Är du nöjd med det: nej
Vad är klockan: 22.48
Gillar du detta test: nej
Vad ska du göra sen: leta nån annan lista
Vad har du för mobil: iphone 4
Tycker du om den: ja
Trivs du i skolan: jadå
Varför gör du det: varför inte?
Vilka språk kan du: svenska, engelska & lite spanska
Vad valde du på språkval i skolan: spanska
Vad vill du jobba som: psykolog, fotograf eller journalist
Vad är din favorit bok: tills skulderbladen blivit vingar
 Hårfärg: blond
Ögonfärg: blå/grön
Vikt: för mycket
Längd: 166 cm
Sko storlek: 37/38
Kläd storlek: m /36/38
Vilken bok genre gillar du mest: drama
Vilken film genre gillar du mest: drama
Vilken bok genre gillar du minst: nå konstigt
Vilken film genre gillar du minst: action
Gillar du och göra tester: ja
Bloggar du: ja
Vad heter din blogg: llllsls.bloggplatsen.se
Vilken sida fick du detta test ifrån: listfolder
Favorit tvspel: mario
Favorit dataspel: sims
 Högsta önskan: att alla människor blev friska från onda sjukdomar och att alla mår bra
 Motto: fall down 7 times, stand up 8
Vad är det bästa med dig: är rätt rak av mig
Vad är det sämsta med dig: tar åt mig för lätt
Din hobby:spela fotboll
Skolor du gått i: näsviken, sandvalla och nu broman
Vad älskar du: fotboll
Vad hatar du: idioter
Vem är din favorit tvfigur: vet inte
Tycker du om disney prinsessorna: tycker ingenting
Varför tycker du så: för så äre
Kollar du på Mumin: nej
Vad använder du för smink: mascara, eyeliner, ögonskugga, ögonbrynspenna
Vad heter din favorit parfym: ralph lauren 2 big pony
Säg en parfym du inte gillar: vet inte
Singel eller Förhållande: förhållande
Rik och ful ellerr Fin och fattig: fin & fattig
Om du fick välja ett land att bo i vilket hade du valt(förutom sverige) : spanien
Har du facebook: ja
Har du Messenger: ja
Har du skype: ja
Har du kik: ja
Har du instagram: ja
Har du howrse: nej
Har du kamrat: nej
Är du medlem i nån bok klubb:nej
Isåfall vilken: .- 
Vad föredrar du brevänner eller mailvänner: mail
Smsa eller ringa: smsa
Datan eller mobilen: mobilen
Spelar du The sims: ibland
Spelar du Djursjukhuset: nej
Högklackat eller Tenniskor: tennisskor

Av Evelina - 15 september 2013 22:30

Dagens låtPhil Collins – You'll Be In My Heart

Dagens frisyr: uppsatt i knut 

Dagens smink: inget

Dagens klädsel: mjukisbyxor, fleecetröja
Dagens roliga händelse: inget speciellt
Dagens planer: blogga, sova

Dagens vill ha: smalare kropp
Dagens saknad: Amanda
Dagens drog: inget speciellt

Dagens tråkigaste: kallt
Dagens finaste: morbror
Dagens måste: inget
Dagens dricka: måltidsdryck
Dagens köp: en ängel, väggdekor, ljuslykta
Dagens mat: bacongryta & pasta
Dagens kärlek: ingen alls.
Dagens mående: inte så bra

Dagens skratt: inget tror jag
Dagens tanke: jävla söndag
Dagens irritationsobjekt: han.

Dagens smycke: vanliga halsbandet och ett armband
Dagens just nu: bloggen, musik & smsar
Dagens önskan: att vi vinner mot th

Dagens längtan: match!

Av Evelina - 15 september 2013 19:54

sitter och pluggar äckelspanska nu, lika bra att göra det nu så jag har det gjort, så slipper jag sitta tisdag kväll och inte fatta någonting..


har inte gjort nått speciellt idag heller, varit på stan en sväng, köpt en fin ljushållare & ängel till hyllan, samt en väggdekor med text. 

annars har jag bara varit ute och gått i 55 minuter, 4.5 km gick vi, ludde fick springa av sig riktigt. 

ja så vare.

         

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards