LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under januari 2013

Av Evelina - 8 januari 2013 17:53

Första skoldagen efter jullovet nu, de har varit skönt med jullov, men de blir nog skönt med skola nu också så man kommer in i lite rutiner.

Eftersom jag sov så dåligt så har jag varit på uselt humör,
Dagen var riktigt dryg,väntade på skolan i över 1 timme, hade engelska, sen 1.5 timmes lunch..
Sen matte,samhälle & till sist spanska.
På spanskan fick vi reda på vårat spanskaprov som vi gjorde innan lovet & jag fick ett C, blev sjukt förvånad, trodde att jag skulle ligga på gränsen mellan E&F,
Men ett C satt bra, för den jobbiga, sura dagen, blev så glad!

Ja sen slutade jag 16, då väntade jag på pappa som kom & hämtade mig, så handlade vi sen åkte vi hem, nu har vi nyss ätit, & så dum som jag är så har jag lagt mig nu, kommer inte somna inatt..

Av Evelina - 7 januari 2013 23:21

Att en människa, som man aldrig träffat, aldrig sett i verkligheten, aldrig pratat med eller ens varit i närheten av, att en sån människa kan göra en så otroligt glad.

Ellen Bergström har jag följt sedan hon var med i jakten på julia år 2010.
Jag föll direkt för hennes styrka att stå upp för den hon är, hur hon kämpade utav bara fan.
Att se, en efter en bara åka ur den där tävlingen, men Ellen stod där på scenen, sjöng & dansade som en gudinna, rös i hela kroppen, röstade slut på alla pengar, dock räckte Ebbes röst inte fram hela vägen, men att hamna delad 3, ja de va sjukt.

Jag läser Ellens blogg varje dag, för hon inspirerar mig & ger mig kraft, hon skriver om tankar, träningstips, hennes spontana resor m.m, de är så roligt att följa henne.
För några timmar sedan kommenterade jag hemnes foto på instagram, jag skrev att hon var världens finaste, & vet ni? De är hon, på riktigt. Sen vet jag inte om hon tar åt sig av sånt eller inte, men att hon svarade på min kommentar, de va sjukt, ännu var det att hon började följa mig på instagram. Ja, helt sjukt, är ju typ i chock, haha.

Ja men visst är de konstigt? Att någon man inte känner, får en att må bättre, än någon som man känt hela livet. Ja de är konstigt.

Av Evelina - 7 januari 2013 21:11

Sitter fortfarande i soffan, äter rostad macka & oboy, nu tittar jag på inkognito som går på tv'n, verkar bra faktiskt de lilla jag sett.

Ska försöka lägga mig tidigt inatt också så jag inte är så grinig på skolan imorgon, men lättare sagt än gjort..

Av Evelina - 7 januari 2013 19:14

Kul, hade skrivit klart inlägget precis, men då försvann de, hatar!!
Skrev nått om att jag alltid har låttitlar som rubriker men har ingen fantasi.

Skottade iallafall åt farmor & farfar i typ 1.5/2 timmar, sjukt jobbigt var de,
Sen åkte vi hem, så tvättade jag lite sen badade jag en stund, va genomfrusen typ, haha.
Sen åt jag, sedan för lite mer än 1 timme sen så intog jag soffläge tillsammans med Ludde,
Har sett 112, & funderar på att slå igång en film istället:*

Av Evelina - 7 januari 2013 12:25

Ja, jag kunde somna inatt ändå, vaknade kring 9.45 imorse, så jag klädde på mig & åt frukost med farmor&farfar, sen donade vi lite & nu är vi påväg till stugan och ska skotta av lite där, sen åker jag hem efter tre underbara dagar med farmor&farfar.

Imorgon vankas det skola, inte redo alls. Ångest ångest ångest.
Men får göra de bästa av de..

Av Evelina - 7 januari 2013 01:03

Skriver om igår/idag (söndag) eftersom jag bloggat så fruktansvärt dåligt idag,
Började söndagen med frukost, vaknade vid 9.30 som jag sa att jag skulle, så åt vi, sen spelade vi lite kort och sånt, kollade på tour de ski, sen spelade vi mera kort, sen gick vi till affären, så kom vi hem så fikade vi, så spelade vi lite till, sen kollade vi skidor igen, sen kom min gammelfaster & hennes man, och fikade, sen åkte dom, så spelade vi igen tror jag, sen lagade vi mat, sen har vi spelat hela kvällen.
Har varit så himla trött hela dagen, men inte nu, konstigt, med tanke på att jag somnade kring 3 inatt, bloggade sen somnade jag, haha.

Ja men nu ska jag försöka sova, MÅSTE vända tillbaka dygnet.

Justja, de va inte ens meningen att jag skulle sova hos farmor&farfar inatt men ville inte åka hem så de fick bli så, skönt att man kan fly hit ibland, haha, nä godnatt.

Av Evelina - 6 januari 2013 01:45

Nu är klockan typ kvart i två, sover jag? Nää.Det är nått som stressar upp mig och jag kan bara inte slappna av, förstår inte problemet.Är ju hur trött som helst men kan bara inte sova,hur mycket jag än vill.Så vad ska jag göra då? Ligga här & filosofera..?Nä fyfan, önskar jag hade ett annat liv som de hände mer spännande saker i, ett liv som jag vågar utforska, hitta på saker även fast de inte är dom klokaste sakerna..Ja men nu ska jag väl fortsätta önska om ett sånt liv. Hörs imorgon om jag inte är allt förSur för att jag sovit för lite.

Av Evelina - 6 januari 2013 00:15

Ligger justnu nerbäddad hemma hos f&f och är helt slutkörd.

Sist jag bloggade så satt jag ju framför tv'n, nytränad & nyduschad.
Sen hjälpte jag farmor med maten, de blev lax i nån sås med potatis, jag som hatar allt vad fisk heter, men ville inte säga nått så jag åt ändå, och vet ni, de gick faktiskt att äta? Helt sjukt!

Ja sen så spelade vi kort ett bra tag, sen spelade jag & farmor betapet(alfabet på internet)
I nån timme, sen fikade vi & pratade lite, sen så spelade vi lite till, sen ligger jag här, har nyss borstat tänderna & så, hoppas för guds skull att jag får somna på en gång nu så jag inte sover bort halva dagen, jag har bestämt mig att jag ska kliva upp senast 09.30

Ja men ska väl försöka sova då, annars hörs vi väl igen antar jag, haha!

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards