LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Evelina - 17 juni 2010 22:21

18/6 - svara på fråhorna från frågestunden, jag kommer nog motivera dom svar som går.

19/6- ?

20/6 - träning!

21/6 - bup & match!

22/6 - träna själv eller nå

23/6 ?

24/6 träning

-

-

-

-

28/29/6- VARA MED ELLINOR OCH VI SKA SOVA I TÄÄLT :D

sen iaf, om en månad imorgon, så drar vi till gothia!!!
:''''''D

faan vad jag längtar:D

  

Vet inte vilken av tröjorna jag ska ha, kanske båda, sen kanske jag ska köpa en tshirt för 150 & såklart ska jag ha byxor!  

Av Evelina - 17 juni 2010 17:03

Hard to say goodbye,my love. beyonce

When the childrens cry - seventh day slumber.

Seasons of love - Rent

One night only (disco) beyonce.

My happy ending - avril lavinge


Av Evelina - 17 juni 2010 12:51

Jag vet hur det känns..

Det kan vara jävligt svårt att vara sig själv, iallafall i min ålder (13,14 osv.), för då vet man inte riktigt VEM man är egentligen, man har inte hittat vem man vill vara riktigt. Men det är bara fortsätta och söka efter de perfekta live som man vill leva. Visst, det finns mååånga som kan påverka livet för en, både posetivt och negativt, Men dom som påverkar livet negativt, som låtsas vara ens vän, men hugger en i ryggen, gång på gång. Försök att lämna dem då! hitta en ny vän, som du kan lita på, som du känner att hon eller han verkligen förstår dig!Ta allt en dag i taget. försök att alltid prata ut då du mår dåligt, Har du ingen vän som vill lyssna? har du ingen vuxen du kan prata med? boka tid hos en kurator om du går i en klass under 7an,  om du går i 7an & uppåt, boka tid hos ungdomsmottagningen, Det känns jätte bra att prata ut. Och för er som inte vet, Dom ha tystnadsplikt! OM de inte handlar om att du planerar att du ska ta livet av dig eller så.

Men annars, om du mår dåligt över familj/släkt eller vänner, eller någonting annat, och dom berättar de för någon, då är de bara att anmäla dom.

Och ge ALDRIG upp hoppet, Det finns alltid där. När du känner att allt bara är skit, att du inte orkar NÅGONTING. Fortsätt ändå och kämpa, visa dig stark. Om du blir mobbad/utsatt, visa aldrig att du bryr dig, även fast du egentligen bryr sig jävla mycket, visa dig aldrig svag, då fortsätter de bara, dom mår bra av att trycka ner andra! Om du känner att dom i din klass är för omogna för dig, inte är i din typ, om du känner att du vill göra lite äldre saker än dom. Strunta i dom då, umgås med någon äldre, det gör jag, jag har närsan bara äldre vänner, själv är jag en 96a, och jag har vänner som är upp till 91or också.. och jag trivs sjukt bra med dom! Jag kanske inte umgås med dom så ofta, men det kan kännas sjukt skönt at kunna prata med dom om allt mellan himel & jord. eftersom dom redan varit i imn ålder, och kanske också gått igenom det jag går igenom.

Jag har varit självmordsbenägen i 4 år,jag har skurit mig och verkligen tryckt ner mig själv, jag har stått framför spegeln och sagt till mig själv : fyfan vad du är värdelös, varför finns du kvar här? ingen tycker ens om dig, åh, dö!. Det har varit jätte jobbigt att gå igenom det. Men jag har släppt det nu, jag vet att min familj&släkt älskar mig, jag vet att mina vänner bryr sig, och jag är ändå så jävla lycklig! Visst, jag har gått till kuratorer på skolorna för att jag mått dåligt, jag har varit på ungdomsmottagningen, jag har bett om medicin på hc, men dom sa bara ''nej du är för liten.''. Jag slutade gå till skolan, orkade ingenting, jag låg bara hemma i sängen och förstod inte varför jag ens var kvar.. Jag blev sjukskriven från skolan för att jag var så rädd för att komma till skolan, i sjuan gick jag till skola varjedag, då jag inte avr sjuk då, (blir jätte lätt sjuk). jag har pluggat somfan, visst har proven gått åt helvete ibland, men jag har försökt ändå. & jag har ju ändå svårt att skriva ner svaren på papper, vill hellre göra de muntligt,fast att göra muntligt inför flera än 1, det kan jag inte.

Jag tycker det är jätte hemskt, men jag har utvecklats väldigt mycket från 6an till 7an, och nu i åttan så får jag göra det vilekt fall för då börjar betygen.

Så lyssna på mig, känner du att skolan går skit? orkar du inte plugga? känner du dig orolig i skolan? om det inte går bra i skolan, prata med någon lärare, berätta hur det känns att komma till skolan & må dåligt, berätta VAD som är svårt i skolan, och be dom hjälpa dig.

för om du skiter i skolan, om du får jätte dåliga betyg, då kommer du få en dålig utbildning, du kommer inte få någon bra jobb, har du otur så kanke du inte år ett jobb alls?

om du behöver hjälp, om du mår dåligt och behöver prata,

hör av dig till mig i en kommentar, och skriv din email så tar jag kontakt med dig.

  

Av Evelina - 17 juni 2010 01:00

tänkte slänga in två GRYMMA låtar med angelicah! älskar hennes musik helt enkelt :D

 

 

jag vaknar upp allt känns klarare
glömmer mitt förflutna äntligen har jag klarat det
(aldrig)gav jag upp (vinden har bytt håll)
andas friskare andetag nu (har tagit över all kontroll)

är inte den jag var
aldrig mer ska jag bli
den som jag en gång var
vill aldrig mer ge bort mitt liv
har blivit lätt har blivit hel
den magiska ledstjärnan gav mig hopp
om en ljus framtid

magi magi
finns i det som vi lever i i
solens strålar skapar frid frid
jag tror på magi
finns i allt som jag rör vid
magi magi
finns i det som vi lever i
det är ingen fantasi
jag tror på magi
har en ledstjärna gjord av magi

känner inte dina ord som slår mot mitt ansikte
jag har kämpat för ett mål det är inom sikte
nu är allt bra för jag har tagit emot mitt sista slag
har insett vad som är rätt och vad som är fel
har fått kämpa för mitt liv
tagit mig upp och åter fallit ner
starkare än någonsin (ger jag världen allt jag har)
vet vart vägen leder nu (min ledstjärna har gett mig svar)

är inte den jag var
aldrig mer ska jag bli
den som jag en gång var
vill aldrig mer ge bort mitt liv
har blivit lätt har blivit hel
den magiska ledstjärnan gav mig hopp
om en ljus framtid

magi magi
finns i det som vi lever i i
solens strålar skapar frid frid
jag tror på magi
finns i allt som jag rör vid
magi magi
finns i det som vi lever i
det är ingen fantasi
jag tror på magi
har en ledstjärna gjord av magi

behöver inte be dig (att hjälpa mig upp och ge mig luft)
tar tag i allting själv nu (tagit mig igenom det som varit tufft)
jag är lycklig nu, har uppfyllt vissa mål
spelar inga falska spel
jag svävar runt på stora moln

är inte den jag var
aldrig mer ska jag bli
den som jag en gång var
vill aldrig mer ge bort mitt liv
har blivit lätt har blivit hel
den magiska ledstjärnan gav mig hopp
om en ljus framtid


magi magi
finns i det som vi lever i i
solens strålar skapar frid frid
jag tror på magi
finns i allt som jag rör vid
magi magi
finns i det som vi lever i
det är ingen fantasi
jag tror på magi
har en ledstjärna gjord av magi


Känns som en känsla tar tag i mig låter mig inte gå
stirrar mig in i ögonen och säger
lös detta då kommer du förstå
det är som en gåta som aldrig blir löst
det är en stark känsla som aldrig mer föds
jag kommer göra vad som krävs
för att ta mig tillbaka till den jag är
den här känslan vill jag få bort
från världen så den blir stum
men den fortsätter komma tvärsöver i mitt inre rum

är trött på att må såhär
skriver som aldrig förr
vill få ut alla mina känslor
så att något nytt kan få bli fött

för jag kommer aldrig att ge upp
det som finns kvar kommer jag aldrig nånsin släppa
för jag har kvar en stark känsla inombords
som ingen förstår ingen vågar sig på
aldrig någon som kommer att förstå
hur den får mig att må
aldrig att förstå

står stadigt på båda mina ben har fötterna på jorden
röster viskar jag kan höra dom små orden
de säger fortsätt så kommer du att inse
visa att jag kan ska visa vem jag är
ska göra min röst hörd så ska ni få se

oavsett vad ska jag kämpa för att finna
oavsett vad ska jag fortsätta för att finna
mig själv i mörkret

för jag kommer aldrig att ge upp
det som finns kvar kommer jag aldrig nånsin släppa
för jag har kvar en stark känsla inombords
som ingen förstår ingen vågar sig på
aldrig någon som kommer att förstå
hur den får mig att må

Av Evelina - 17 juni 2010 00:08

Jag saknar min älskade kusin :((
jätte jätte jätte mycket!
Men i sommar, då kmr vi till gbg, & jävlar vad roligt vi ska ha det då!

vara ute sent, och, ja, bara ha de så himla underbart!

Nu har jag inte fått höra din röst sen i söndags förmiddag,

det är hämskt :o

& jag måste vänta ännu längre -.-

varför ska du åka till spanien just nu!?

tur att det inte var längre än en vecka iaf :D

  

Jag hatar att du ska bo så jävla långt bort -.- flytta hit ist!

with you,

with you,

with you,

with you,

with you,

girl.

with you,

with you,

with you,

with you,

with you,

oh girl.    

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards