LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Evelina - 7 maj 2010 22:47

nu är jag riktigt trött, så ska ringa melissa och sen ska jag läsa lite ut skolboken, och sen sova,

har planer för hela helgen,

imorgonkväll, omkring 5, drar jag,charlie och evelina in till stan och kollar på julle,

innan dt vet jag inte vad jag ska göra faktiskt, kke fixa lite på rumme, eftersom jag har möblerat om,

och dt är lite stökigt eftersom vi måsta slänga ut typ alla mina saker :)

men ja, sen på söndag, har jag match med världensbästaLjusdal! vi möter järvsö div. 2 träningsmatch,

den börjar typ tre, så kom och kolla, på älvvallen b-plan :D

taggad somfan :D

sen typ den 12 eller nått, så är dt seriepremiär mot teamhudik 96.

ahahaha grymt kul, eftersom jag spelade där förut :))

men nu ska jag iaf lägga mig, puss & godnatt


Av Evelina - 7 maj 2010 22:27

whohoow,

vad händer,

vad är dt som intresserar er,

har stigit ganska mkt sen förra månaden,

då låg mina unika besökare på 6/9 st/dag,

och den här måaden har jag haft över 12 st/dag när jag inte ens bloggat,

och idag trorja att jag slängt in 5? inlägg,

och ni kikar in varje gång :)
säger bara välkommen, oppas ni stannar :D

    

25 st var mitt högsta förra månaden, nu ligger jag omkring 40.

låter bra :)


Av Evelina - 7 maj 2010 19:53

en sekund blir till en minut, en minut till en timme, en timme till en dag, en dag till en vecka, en ecka till månader, månader till år, och år och år.. 

följ den just like I do :)

www.perfectcute.blogg.se


nu börjar jag verkligen bryta ihop,

dt var fan åratals sen vi sågs känns dt som.

fast dt var den 17/2. men ändå, dt är för lång tid.

Du är min storasyster och jag klarar mig inte utan dig!

Jag börjar seriöst att gråta när jag tittar på bilderna jag knäppte på dig när vi träffades sist.

Jag vill bara ta fförsta buss till dig.

jag behöver dig för att kunna andas in och ut.

Men imorgon, då ska vi ses, dt har jag redan bestämt, jag kommer bvara där, och om jag inte kmr in, så tänker jag ändå stå och vänta på dig.

Jag klarar fan inte en sekund till.

Min Sofie, min storasyster, du är så jävla gryym!

Jag kommer alltid vara din lilla evelina.

och jag ska följa dig genom åren.

Jag älskar dig storasyster,

så mkt mer än du ngnsin kommer ana.

/ DIN LILLASYSTER  

Av Evelina - 7 maj 2010 16:00

 

Vad blir ditt namn baklänges?
anileve / ewwe

Har du gjort en snöängel i år?
aa

Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus?
typ 4-5 dagar xD

Har en dröm gått i uppfyllelse?
jarå

Tycker du att sengångare är söta?
hur ser dom ut då?

Har du någon gång testat karate?
aa

Första sporten du gick på?
fotboll


Minimorötter eller pommes frites?
pommes


Vad längtar du mest till just nu?
sommarn

Hur gammal har du tänkt bli?
102½

Har du haft vattkoppor?
ja

Vad drömde du inatt?
inget

Vilken tv-serie är bäst?
scrubs (a)

Vad åt du senast?
godis :o

Höga eller låga strumpor?
beror på vad man har för kläder till

Vad är du mest rädd för i hela världen?
finns inget att vara rädd för igentligen, med dt är väl döden

Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
när jag har tråkigt så

Vad har du för färg på ditt påslakan?
blommigt gult/grönt &rosa :p

Bikini eller baddräkt?
bikini och shorts


Snyggaste läraren?
men ingen!?

Är du mörkrädd?
aa

Har du någon gång haft på dig ett par trosor?
nä, aldrig.

Riktig gran eller plastgran?
men va?

Tänt eller släckt när du ska sova?
Släckt

Godaste drickan till frukosten?
inget

Vill du bli president?
nää

Har du spelat tjej i en teater?
aa

Duscha eller bada?
Duscha

Har du gråtit i skolan nån gång?
aa

Hur tar du dig till jobbet?
 jobbar inte,

Har du någonsin sminkat dig som punkare?
trorja inte

Sjunger du på toa?


Vilken färg har din jacka?
vilken av dom menar du?

Använder du långkallingar?
på vinterna kanske

Är du höjdrädd?
aa

Vilket land vill du åka till?
España och turkiet & grece

Vad var det senaste som fick dig att skratta?
venne

Vad ska du göra NU?
skriva här

Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
nej

Har du sett din bästa vän gråta?

ja..

Vilka vitaminer åt du när du va liten?
venne

Har du fått någon komplimang idag?
har jag säkert

Är du polare med grannarna?
aa

Vilka språk talar din mamma?
svenska

Vilka länder har du bott i?
Sverige & norge en vecka :)

Senaste percingen?
öronen

När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
var typ i lördags

Gay?


Har du däckat/spytt för att du druckit?
dricker inte :)

Har du äggat ngn?
äggat!?

Har du täckt någons hus med toalettpapper?
nää

Suger det här?
men helst!

Har du varit på stranden?
japp

Har du haft en stalker?
nä?

Minns du din/dina musiklärares namn?
vssa av dom

Hur bra är din syn?
sådär

Har du varit på ett party?
aa

Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?


Vad skulle du säga om jag sa att jag va kär i din bror?
''han är upptagen''

Har du varit utomlands?
norge 1 vecka, sen ska jag till grekland, och danmark

Har du sett din bästa vän naken?
har ingen bästavän

Vilket är de bästa bröllopet du vart på?
mamma&pappas trorja väl

Var är dina syskon just nu?
hemma

Vad var den senaste drömmen du minns?
att morfar kom tillbaka, fast jag visste inte vem dt var :o


Vilken tid gick du upp i morse?
halv 7

Vad ska du göra i helgen?
ikv ska jag plugga, imorn ska jag te stan o kolla när julle uppträder, och söbndag äre match

Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
"Match söndag på älvvallen samling 14,00"

När va du riktigt sjuk senast?
typ hela veckan?

Vem är den senaste kändisen du tog på?
venne :s

Vad finns i din bakficka?
Har inga bakfickor

Har du färglinser?


Vad gjorde du kl 2 inatt?
Sov :p

Vad är det första du gör på morgonen?
vaknar

Vad ska du göra efter det här?
ta ngt att äta :)

Av Evelina - 7 maj 2010 15:45

du betyder så otroligt mycket för mig jessica,

jag känner mig så trygg när jag är med dig, och jag känner mig så säker när jag pratar med dig, för jag vet att dt jag berättar för dig, fortsätter inte duberätta för ngn annan. och dt känns så konstigt att vi inte träffats på flera månader.

Jag åär så glad att vi fick kontakt hjärtat,

du och jag, dt ska alltid vara så,

även om vi inte pratar varje dag längre, även om vi inte pratar på flera veckor ibland, så kmr jag alltid älska dig, jag har en stark känsla inombords, som ingen kommer förstå, men jag VET att dt du och jag har, dt är speciellt.

Du är så grymt bra,

bara ett ord från dig så mår jag bättre,

bara att veta att jag alltid kommer vara din lilla ängel,

så mår jag bättre. 

jag älskar dig!


Av Evelina - 7 maj 2010 14:39

En liten kort berättelse som handlar om hur mitt liv varit de senaste 4 åren.

jag har varit mobbad och utfryst från 2-4, sen när ingenting fungerade längre fick jag börja prata med en kurator, men jag ljög och sa att allt va bra.. jag kände mig så tom och ensam, tillslut så slutade kliva upp på mornarna, så bestämde jag mig för att byta skola. så jag gjorde det i femman efter sommarlovet, jag kände 2 stycken där sen jag drillade.

När jag var omkring 11 år, förlorade jag den stått mig närmast genom åren, som alltid brytt sig och ALDRIG vänt ryggen till, det var i oktober då min hund försvann.

När han lämnade mig, så planerade jag länge på hur jag skulle ta mitt liv, jag började skriva förväl-brev till mamma och pappa och charlie, som jag skulle lägga på min säng så dom såg när dom kom in på mitt rum. på det brevet stod det :

''till familjen - ni är dom bästa som finns, har aldrig velat haft någon annan familj. men nu är han borta, och nu försvinner jag. Vi ses på andra sidan. Kämpa för mig. / Syster och dotter.''

jag satt länge och länge sen kvällen och tänkte riktit om jag vågade eller inte, jag rev sönder brevet samtidig som det bara sprutade ut tårar. Jag vågade aldrig berätta för mina föräldrar att jag var självmordsbenägen, jag fick stora prblem med skolan, såg ingenting som var ljust i livet.

Jag fick börja gå till en kurator, men jag vela inte berätta ngt då heller, men tillslut knäcktes jag, jag berättade allt som hänt, hur allt var, från början till slut. Men dt hjälpte inte så mycket att prata ut. allt blev bara värre när jag började i sexan på den skolan, jag började bli utanför, blev lika tom på kärlek och allt som från början. jag slutade gå i skolan då också,

jag hittade en underbar person som stöttade mig upp till allt. jag träffade hennes bästavän också, vi blev bra vänner allihop.  

jag beslöt mig för att byta tillbaka till den gamla skolan igen.

Den underbara vän jag hittade följde med mig till rektorn och hjälpte mig att kämpa, ohn fick mig att inse att döden inte är bra.

när jag bytte tillbaka till den gamla skolan, så träffade jag henne varje dag, det var underbart. den 17 maj 2009 kom den bästa dagen i mitt liv också, jag & hennes bästavän, ble storasyster&lillasyster. Trodde aldrig jag skulle få så tur att träffa ngn som henne, i slutet av mars eller maj kanske? så träffade jag ännu en underbar pperson, vi hade haft lite kontakt förr, genom fotboll osv, har alltid velat bli en del av hennes liv. Det blev jag, Jessica. Vi pratade typ varje dag, och dt var underbart, tyvärr gjorde jag stora misstag och lämnade henne,men som tur var så förlär hon mig och jag tänker aldrig göra om den tabbe jag gjorde då!

Den 11 juni 2009 var det examen, min storebror och min såkallade ''bästavän'' gick ut nian då.

det var en toroligt hämsk dag, när dom skulle gå fram och sjunga började jag verklien gråta,  och samma för betygen, kunde inte hålla kvar tårarna. Kunde inte sluta tänka på att jag inte fick träffa imn storebror på skolan varje dag, jag fick inte träffa min ''bästavän'' och vara trygg på skolan, jag blev rädd för att komma tilbaka till skolan då. Som jag hade i 2 till halva 6an. Dagen efter examen, alltså den 12 juni 2009, följde ''bästavän'' med till ungdomsmottagningen och jag fick sitta där och prata, jag kände hur allt tryckte på, men hon luugnade ner mig och dt gick bra, jag fick en ny tid, som jag gick på själv, satt och berättade lite hur dt var osv.  Sen fick jag tider hos hälsocentralen, eftersom jag vela ha medicin för mitt mående, jag vela inte vara självmordbenägen, jag vela inte ha tankar varje kväll om '' det vore bättre om du dog, dt blir mindre problem då.''

När jag skulle börja 7an, Blev allt som en mardröm, jag var rädd, skräckslagen, helt fruktansvärt panikslagen varje dag, grät varje morgon innan skolan, jag vågade helt enkelt inte vara där, kände mig så osynlig.

 men jag var tvungen, kunde inte missa ännu ett år ur skolan, början av 7an gick väldigt bra och fort. Men nu kom det till tiden efter vinterlovet 2009/2010.

Jag kunde inte längre koncentrera mig, kunde inte lyssna på lektionerna, kunde inte skriva prov utan att jag fick så sammanbrott och bara gav upp.

Jag kunde själva provet, men när jag väl kom till att skriva ner det, gick det inte alls.

Jag började fundera vad det var för fel på mig, är jag verkligen så störd som jag trodde?

Det var för inte så längesen, kanske 1½ månad sen, som jag berättade det för mamma och pappa, vi beslutade oss för att köpa hälsomedicin för att se om dt funkar mot min koncentrasion, det gjorde det.Nu har jag bara dom där tankarna på självmord, och mitt utseende, känns så hämskt att se ut såhär, hur ska jag veta om dt är fett eller muskler, många säger att dt är muskler i min vikt, för jag har ju trots allt hållt på med sport sen jag var fyra.

när jag var fyra började jag spela fotboll, dt håller jag fortfarande på med (14 nu),

jag har hållt på med karate, ridning, innebandy, handboll, och säkert nå mer,

men hur vet man vad som är vad?


ja.

dt var väl dt mesta lite kortfattat..


Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards