LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg under november 2013

Av Evelina - 27 november 2013 18:24

Ännu en onsdag är här, så skönt!


var påväg att kapa imorse för jag var så jävla trött på allt.

la mig 20 igår, somnade 01 = trött. 

åkte iaf till skolan, träffade madde åh va med henne ett tag, sen hade jag matte, då jobbade vi bara lite,

sen så hade vi lunch en stund,

sen hade vi engelska, och jag hatar läxförhören som vi har med henne för jag får typ hjärtklappning. 

saksamma,

den lektionen var så jävla tråkig ( som vanligt)

men EN positiv sak med den lektionen var att vi fick mail av våra spanskalärare som sa att vi skulle få åka på spanskautbyte, VI ÅKER TILL SPANIEN, MEN DOM KOMMER INTE HIT!!! min dröm har slagit in!!!


Ja iallafall, slutade efter engelskan då min spanskalärare var hemma, så då åkte jag & mamma åh fixade pass åt mig, sen så åkte vi till dollar, köpte kattmat, duschtvål och lite sånt, sen gick vi till jysk, där köpte vi nya kuddar & en rullgardin till mig!!! LÄNGTAT

 


Efter de så åkte vi på öb, där handlade vi hundmat & kattsand och lite sköljmedel osv. 


Sen åkte vi till Ica och handlade mat, 

när vi kom hem med alla 10 kassar så åt jag "mat" och satte mig åh pluggade.

sen la jag mig i badet åh pluggade, de går alltid lättare att plugga i badkaret haha.


Sen så satte jag mig här igen och skrev på spanskauppgiften som vi fick. 


Men nu har jag gett upp med den så nu ska jag väl läsa på om lite bildutsnitt åså som vi har test på imorgon...

ska nog sova tidigt ikväll. 

Imorgon vankas träning och en dag närmare helg.


hörs:)


     


Av Evelina - 27 november 2013 18:18

Dagens låt: Fronda – Underbar
Dagens frisyr:  uppsatt & vågigt
Dagens smink: mascara, eyeliner & ögonbryn

Dagens klädsel: leggings, linne & stickad tröja
Dagens roliga händelse: vet inte
Dagens planer: plugga lite
Dagens vill ha: julafton
Dagens saknad: storebror
Dagens drog: musik
Dagens tråkigaste: ont i knät
Dagens finaste: mamma

Dagens måste:  plugga

Dagens dricka:  mjölk & vatten
Dagens köp: inte handlat nått för mina pengar iallafall
Dagens mat: tomtegröt
Dagens kärlek: ingen.

Dagens mående: sliten
Dagens skratt: vet inte
Dagens tanke: KOM IGEN DÅÅÅ

Dagens irritationsobjekt: inget speciellt
Dagens smycke: halsband
Dagens just nu: bloggen, pluggar & smsar
Dagens önskan: det blev söndag nu

Dagens längtan: söndag!

Av Evelina - 24 november 2013 23:16

Träningen och matchen gick bra idag.
Fick ont som satan i knät samt vaderna men så är det..
Gjorde inte så mycket på träningen heller tror jag, minns inte!
Efter träningen så åt jag lite och sen hade vi lite genomgång, sen tittade hi lite på norrala-Tallåsen och sen värmde vi upp åh efter de så hade vi match mot krogen.
Den slutade 0-0 och det blev väl inte sådär jätte många ageranden men släppte iaf inre in nått mål.
Synd bara att vi inte fick in nått av våra avslut, men målvakten var riktigt grym så ja vi är väl nöjd.
Sen tittade jag på th-njutånger som slutade 11-3!? Hur hinner de ens bli 14 mål på 50 minuter!?
Aja, sen åkte vi åh handlade och sen hem åh blabla orkar inte skriva mer men nu har jag iallafall bäddar ner mig och ska sova, är snuskigt trött!

Av Evelina - 24 november 2013 13:50

Jaha, då är helgen snart slut..

Det har varit skönt att bara tagit de rätt lugnt i helgen. Inte pluggat nått nästan åh bara varit.

Somnade vid 2 inatt åh vaknade vid 9, sen låg jag i sängen till typ 11, sen åt jag lite frukost och snodde ihop en kaka.

Sen kände jag att det var dags att ventilera lite känslor så jag tog en promenad med ludde i 40 minuter, lät tårarna rinna medans musiken spelades i mina öron. 


Ludde tyckte det var skönt att få springa av sig också tror jag.


Nu har jag nästan nyss kommit hem så då hamnade jag här med Ludde i knät. Lille hjärtat. 


Ska snart äta "middag" och packa inför träning och match. 

inte ett dugg taggad, vill inte träffa folk idag, men så äre. 


Skönt med kort dag i skolan imorgon åh, kanske ska beställa nya handskar efteråt? vem vet?


 

       

Av Evelina - 23 november 2013 23:44

Dagens låt: Kevin Walker – Dreaming
Dagens frisyr:  uppsatt
Dagens smink: inget

Dagens klädsel: mjukisar
Dagens roliga händelse: att mitt rum blev fint
Dagens planer: ingen aning
Dagens vill ha: sommarlov
Dagens saknad: simon
Dagens drog: musik!
Dagens tråkigaste: ångest
Dagens finaste: Ludde

Dagens måste:  läsa bok
Dagens dricka:  cola
Dagens köp: inget jag betalat själv iaf
Dagens mat: kyckling & bacongratäng
Dagens kärlek:  ingen.

Dagens mående: helt okej på dagen iallafall.
Dagens skratt: inget 
Dagens tanke: "vad håller du på med!?"

Dagens irritationsobjekt: mardrömmen
Dagens smycke: halsband
Dagens just nu: bloggen & smsar
Dagens önskan: att vi vinner imorgon

Dagens längtan: 1 advent

Av Evelina - 23 november 2013 23:35

Hann inte med nå plugg idag inte. 

Städade först mitt rum, eller har småplockat hela dagen typ, 

gått mellan åh hjälpa pappa och städa rummet typ.


Jag åh pappa åkte och handlade vid 14.30 kanske, sen kom vi hem vid 15.30 åh då började vi med maten, sen så skulle pappa skura hallen men då välter han hela hinken och ALLT vatten åker ut över köksgolvet, så då vare bara att torka, och eftersom jag är minst i kroppsbyggnad i denna familj så fick jag klättra in bakom kylen & frysen och torka upp där, haha.


a men sen så åt vi mat, kyckling & bacongratäng med ris, mmm så gott!

sen så städade jag klart mitt rum, sen så städade jag köket och badrummet, var klar vid 20, då la jag mig i ett bad för det tyckte  jag att jag förtjänade.

Så låg jag där och lyssnade på musik och drack cola.


När jag klev upp så hamnade jag i soffan, så har jag legat där sen typ 21.30 Vi kollade på nån bild som heter bad ass också tror jag, den var faktiskt riktigt bra.


Innan den började så gjorde jag och pappa fruktsallad så åt vi det åh.


Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra för alla har gått åh lagt sig och jag är inte ett dugg trött.

Får väl hitta på nått då. 

Men här får ni iallafall lite bilder på delar av mitt fina nystädade rum...

       

Av Evelina - 23 november 2013 11:59

Vill ha tillbaka sommaren nu, alla mysiga grillstunder vid vattnet, bada, sola, spela fotboll åh må bra!


   

Av Evelina - 23 november 2013 11:41

23 November nu, sjukt vad fort tiden går!

1 månad & 1 dag till julafton!

Imorgon drar fotbollsserien igång igen, inte ofta den börjar såhär tidigt;)

men de ska bli kul! har först träning mellan 16.30-18 och sedan match mellan 19-20.

Sen tror jag att jag ska stanna kvar och se matchen efter oss som är mellan Njutånger & Teamhudik.


Aja, vaknade imorse av världens mardröm. 

Handlade om att min storebror blivit strypt av en tjej som han va med förut som han inte alls tycker om längre men hon gör nog det.. Usch det var så hemskt, och allt var så jävla verkligt!


Men vaknade för 45 min sen typ, så klev jag upp och nu har jag börjat städa rummet för de ser ut som ett riktigt bombnedslag här, varit så trött hela veckan så har bara slängt väskor, kläder och saker på golvet, straffas påengång då..


Ja men sen ska jag väl in och handla med pappa så vi får någon mat idag, bestämde att vi skulle äta kyckling!

Sen måste jag handla nått åh äta mellan träning-match och efter matchen. 


Annars är de väl inget speviellt jag ska göra idag, plugga lite kanske, ska läsa ut svenskaboken i helgen så kanske kan försöka läsa dom sista 70 sidorna som är kvar:)


Hörs väl kanske nåmer ikväll


Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards