LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Evelina - 3 december 2012 21:00

Nu är jag hemma, har varit hemma i en timme ungefär, ska skriva från början till slut tänkte jag.
Jag kallar han som opererade för I.

Började med att jag vaknade vid 8, låg kvar i sängen till 09 sen gjorde jag nått, vid halv tio gick jag och duschade men såndär konstig svamp,
Sen satt jag vid datorn ett tag sen vid 11 åkte jag, mamma och pappa till sjukhuset,
Väl där så fick jag byta om och sen fick jag ett nytt bedövningsplåster,
Satt med de i ca 40 minuter och sen stack hon in nålen i armen medan jag var livrädd, men de gick bra:)
Efter de så fick jag vänta ett tag innan jag fick träffa I som berättade lite grann, efter ett tag kom nån sjuk sak och hämtade mig så gick vi till operationssalen, gick dit helt själv med henne, fett stolt!
Sen så fick jag lägga mig på en smal liten operations brits, sen satte dom dropp i armen också tog dom blodtrycket, sen tog dom nå blodtryck eller nå konstigt på låret också, has..
Höll på att frysa ihjäl medan jag låg där också..
Sen fick jag nån mask över munnen & näsan med syrgas i, sjukt svårt att andas i, sen sa dom godnatt så sprutade dom i sömnmedel,
Sen vaknade jag på uppvaket av en jävla mardröm, pappa sa att jag grinade och skrek.. Haha usch.
Sen låg jag där i ca 30 minuter efter att jag vaknat men jag va så hungrig så jag gick åka till ett annat ställe och äta..
Där fick jag tekaka och oboy, men fick bara i mig 4 tuggor av mackan och några klunkar oboy..
Så jag låg där och halvsov rätt länge, sen kom nån kärring och sa att jag måste sitta upp så tog hon bort droppet och allt.
Så satte jag mig upp men då började jag skaka och grina för jag blev så yr och illamående, hade ju fått hur mycket smärtstillande som helst..
Iallafall så blev jag arg på henne så pappa gick komma och hämta mig istället, så fick jag ligga på skurens observationsavdelning ett tag, i typ 3 timmar..
Tänkte åka hem vid 18 tiden men fick såna extrema blodsocker fall för att jag inte hade ätit något, men då fick jag 2 dextrosol, 1 glad juice och 1 hårdbröd, fick i mig allt så mådde jag bättre igen,
Sen vid 19 kom morbror och hämtade mig så åkte vi hem, de känns som om klockan är 23, är så otroligt trött.
Men när jag kom hem så hoppade jag upp till mapas säng och nu ligge jag här och tittar på "pengarna på bordet."
Tog bort lindan från knät för att linda om också, hade så otroligt fel, de va inte bara 1 hål, de va 3.. Haha så inte konstigt att jag haft ont på ställen i knät där jag trodde att dom inte gjort nått.
Nu kände jag att detta blev ett långt inlägg men men:)

Av Evelina - 3 december 2012 10:24

Ja, då var dagen inne, om ca 30 minuter åker jag mot sjukhuset,

låter dom sticka i armar/händer på mig, är så rädd för de, haha..

men bedövningsplåstrerna sitter på så de ska nog gå bra,

men hade hellre varit i skolan.. haha.

skulle iallafall vara på sjukhuset kl 11.30, sen börjar väl operationen kring 12/12.15 nångång tror jag..

vet inte riktigt när jag är klar, runt 13/13.30 kanske..

sen stannar jag väl på uppvaket ett tag, sen får jag kanske nått att äta, eftersom jag inte ätit sen 23 igår kväll..

& då åt jag godis så är ju inte direkt mätt nu, håller faktiskt på att svälta ihjäl..

haha,

nä men nu ska jag packa lite saker jag ska ha med mig sen ska vi åka trorjag..

vi hörs väl nångång kanske :)


 

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards