LlLLASYSTER be true to who you are

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

dendär jävla sjukdomen som dödar folk långsamt..

Av Evelina - 19 december 2012 00:15

Satt nyss och läste igenom Ellen Bergströms blogg ,

där hon skrivit om din farbror och även sin mamma, som kämpar mot denna hemska sjukdom,

den sjukdomen som dödar många människor långsamt och plågsamt.

Jag har många tankar och funderingar runt denna sjukdom, varför existerar den? varför går den inte alltid att bota? varför gör den ont? varför lider man av den? varför får man den? hur får man den?


Jag funderar även om dehär runt vilka människor som får cancer..

vad har dom gjort för att förtjäna det?

Dom godaste, underbaraste och finaste människor på våran jord, får genomlida något sådant fruktansvärt?

Att ens tanken på min underbart glada, alltid spralliga granne, fick beskedet cancer,

hon tog sig igenom den sjukdomen, hon blev friskförklarad,

men fick då diagnosen cancer ännu en gång och då försvann hon,

det var inte cancern som tog henne då, hon tog sitt egna liv, hon hade kämpat så innerligt mycket och orkade bara inte mera..

Jag väntar fortfarande, trots att det har gått över 2 år, så väntar jag fortfarande på att möta henne när jag är ute och går,

att hon kommer med lille trassel, hennes söta hund, gående i rask fart och ler, hälsar, och går vidare.

Jag hatar att gå förbi hennes hus, men jag är omringad, vilken väg jag än tar, så är det död överallt,
död, i tre hus runt om mig, oavsett vart jag väljer att gå, så är jag omringar..

en fjärde granne till mig har fått ett besked, cancer..

Men jag vet att hon fixar det, hon måste fixa det.

Jag önskar att jag kunde förstöra sjukdomen cancer, alla dumma sjukdomar.

Jag önskar att vi iallafall kunde hitta en bra botemedel så människor inte behöver vara rädda för att dö,

Jag har lätt att önska att elaka människor ska få allt dåligt, men inte i detta fall, cancer borde inte existera överhuvudtaget.

Den förstör för så otroligt många.

Tänk små barn, som fått diagnosen cancer, leukemi eller vad de än nu är,

 dom har inte ens hunnit börjat sitt liv, men redan så tänker någon ta dom härifrån..

Jag hatar att se på och inte kunna göra något, jag vet inte vad man ska säga när man möter personen,

men jag vet att dom kämpar, alla kämpar, och jag hoppas att alla kan få cancern att ta sig någonstans och sen en dag, gå helt friskförklarad från sjukhuset,

med bröst, utan bröst, med eller utan hår, eller vad som helst,  oavsett vad dom har förlorat för organ på vägen mot ett friskt liv, så hoppas jag att alla får bli stämplad ''FRISK''.


Jag hoppas att jag en dag kan få svar på alla dessa frågor, varför varför varför?

ge mig ett svar, snälla, jag orkar inte se människor kämpa för livet, människor som verkligen inte förtjänat detta.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 28 september 2016 14:04

Vem: Pussade du sist?  Adde  Tänker du på? Oliver Finns alltid där för dig? Sabina Förlåter du Aldrig? - j. Pratade du med å msn sist? ingen aning! Ringde dig sist? Pappa Skrev det 9:e smset till dig? Adde Önskar du var med nu? Sabina...

-.

Av Evelina - 26 augusti 2016 10:46

SENASTE: Dryck: kaffe Telefonsamtalet: mamma SMS: Julia Sång du lyssnade på: miriam bryant - stationen Gången du grät: några dagar sedan   HAR DU NÅGONSIN: Dejtat någon två gånger: dejtar inte Har någon varit otrogen mot dig: inte h...

Av Evelina - 1 juli 2016 13:10

OM DIG namn - Evelina Fredin. bor - Hudiksvall syskon - en storebror ålder - 20 född - 96 ögonfärg - grön/blå längd - 1.66 skostorlek - 38-39 höger- eller vänsterhänt - höger stjärntecken - tvilling hårfärg - blont/brunt födelseort - ...

347

Av Evelina - 27 maj 2016 13:39

347 Frågor1. Vad heter du? Evelina2. Vad kallas du? Ewwe, älskling3. Vad vill du bli kallad? Evelina, ewwe eller älskling.4. Födelsedatum? 7 juni 19965. Stjärntecken? Tvilling 6. Lunar? Nej7. Msn? Ja när det fanns8. Helgon? nej9. Vart bor du? Hudiksv...

Av Evelina - 29 april 2016 12:24

Namn: EvelinaFödelsedag: 7 juniHemstad: NäsvikenÖgonfärg: BlågrönaHårfärg: just nu - blond med bruna slingorLängd: 166 cm   Högerhänt/vänsterhänt: HögerhäntCivilstatus: FörhållandeStjärntecken: TvillingSkostorlek: 38-39Är dina föräldrar skilda: N...

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards