LlLLASYSTER be true to who you are

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Evelina - 15 januari 2011 22:16

Can I trust you'll go away, if I'm to say I'm okay, Just lets me bleed on my own, And i Will find my way home.

And maybe, on a different day
I'd share the blame I'd share the pain
But it's just too late
And maybe, on a different day
I'd let the rain wash this away
But it's just too late.


Du måste släppa taget evelina, du kan inte hålla fast vid det du en gång älskat, i hela livet, du måste a tag i dig själv, du måste gå vidare utsan någons hjälp, för dom tror inte på dig om du säger att du mår bra, dom påstår att du ljuger, dom vågar inte tro på dig.


Det är så jävla svårt allting som har med livet att göra, asså, allt jag gör, känns som om det blir fel,  varför klagar alla på att jag inte kan sköta mig själv? att jag måste gå till en kurator eller bup eller ungdomsmottagningen,

vet ni egentligen hur svårt det är att sitta och berätta ALLT som tynger en?

hur ont det gör att sitta och berätta om sitt liv & sina problem, hur udda man känner sig när man inte kan må bra?

men vet ni ens hur LÄTT det är att ljuga för dom? att bara säga ''nä jag mår bra'' & dom tror på en?

det är inte svårare än att säga så, Jag vill inte till ngn psykolog, kurator eller ngn som kan såntdär, för jag ska klara mig själv, om jag så ska stå HELT på egna ben, utan vänner & familj, jag ska ta mig upp, jag ska inte stanna kvar på botten mer, i 6/7 år har jag varit på botten, men nu har jag bestämt mig för att ta mig upp, jag ska inte göra mig illa mer, jag ska försöka vara glad varje dag,

ni har aldrig vetat hur lätt de är att fejka ett leende för er heller, de är inte svårt, bara spela glad, & när man kommer hem kan man gråta hur mycket som helst utan att ni ser.

det är så jävla enkelt, det fanns 5 stycken som såg på mig att jag grät inombords, en av dom finns inte kvar på jorden, 1 är jag inte vän med längre, men dom andra 3 finns fortfarande kvar, & dom vet själv vilka dom är.

J & S & C & Evelina såklart, ååh!

dom har gjort mycket i mitt liv, dom har gjort en jävligt stor skillnad i mitt liv, och det är sånna vänner man aldrig glömmer, det är sånna som har tagit plats i ens hjärta, såna som alltid stöttat när de behövs, & som varje dag har sagt att dom vet att de ordnar sig, det är dom som har fått mig på benen igen, & jag har aldrig kunnat visa min tacksamhet så mycket som jag skulle behöva, men ni vet att jag älskar er jätte mycket..


Vidare till ämnet, Jag SKA klara av att komma upp, det ska gå, jag ska försöka iallafall, & det är väl tanken som räknas? är det inte så?


nu ska jag försöka blir stark, få starka tankar som får mig att orka stå upp & leva mitt liv.



Av Evelina - 15 januari 2011 22:00

idaaag så vaknade jag vid 8 -.- fett jobbigt, men jag måsta kliva upp då, fett jobbigt de med, men de värsta va att när pappa kom in & väckte mig, & sen sa att de va -23 grader ute, så ville jag somna om aaashårt sen, min första tanke va 'JAG TRÄNAR ALDRIG UTOMHUS I 23 MINUSGRADER!!!''

så smsade pappa till våran tränare, men dom sa att de va träning endå,

så de va bara att kliva upp, äta -.- & byta om/packa, sen så satte vi oss i bilen till söderhamn, när vi kom dit så tyckte tränaren att vi var klen för att vi tyckte det var kallt, men när han sa de så berättade vi att vi hade haft - 23 grader, & haha, han bah : jaha, vi hade bara -16 :D


haha shit,

sen när jag kom dit så stog jag & elin och passade lite, sen hade vi samling, så gjorde vi nån spring & passningsövning, jag kunde vara med i början, sn måsta jag hoppa av för jag kunde verkligen inte andas, de är sjuukt jobbigt, & så smart som jag är så tränar jag när de är typ -15 också, fast jag får inte träna om det är kallare än -4...... har min astmaläkare(!?) sagt..

men när de är fotboll & hälsingelaget så finns de inget som kan stoppa mig, så jag tog lite medicin, sen vilade jag, sen började målvaktsövningarna & de,

& sen så körde vi nå ''stationsträning'' när de va 3 stationer, så började de med skott, sen väggpass & skott, sen bara vanliga passningar :s

sen blabla så orkar jag inte förklara mer :)

men när ag satte mig i bilen så hade jag ingen känsel alls kvar i händer & fötter, så jag drack varm oboy & köpte en varmkorv (som jag egentligen hatar) men jag var såååå hungrig så jag skulle kunna äta vad som helst typ :o

när vi var framme i hudik så åkte vi till sjukhuset/apoteket & hämtade ut medicin till lilla Ludde, som han ska äta,

sen så åkte vi hem, så bråkade jag med Charlie, Eller HAN med MIG -.- & sen då blv jag så arg så jag smällde igen dörren & la mig, sen sov jag från typ två till fyra/fem, sen skulle vi äta, så fick jag jätte ont i halsen & öronverk somfan som jag fortfarande har :(
men sen har jag inte gjort så mkt idag faktiskt :)

Av Evelina - 15 januari 2011 17:34

Mitt arbete,

ja hur ska man förklara det då?

ja, jag ''arbetar'' väl ointe, utan jag går i klass 8 på näsvikens skola.

vi är 11 eller 12 stycken i min klass & det kan vara väldigt skönt ibland.

jag fick mina ''höstbetyg'' den 22/12 -2010 vilket visade sig vara 8 VG & resten G, (vi får inte MVG i första terminen i åttan) vilket jag faktiskt är jätte nöjd med.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer :p

Presentation


Hej & välkommen!
Jag heter Evelina och är född året 1996.

Jag älskar verkligen att träna och spela fotboll, och det gör jag tillsammans med Iggesunds damlag i div 2.
Mina dagar spenderar jag tillsammans med min flickvän och våra två katter.

Fråga mig vad som helst!

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i min blogg;)

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards